معاون ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شوراهای فرهنگ عمومی در بیش از ۴۵۰ شهرستان طی ۲ دهه گذشته فعالیت داشته‌اند.

باقری  در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود در سرسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر، گفت: شورای فرهنگی عمومی تاکنون تاثیرگذاری قابل انتظاری نداشته است و با اجرای نقشه مهندسی فرهنگی این امر محقق خواهد شد.

معاون ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تدوین شناسنامه برای هر طرح فرهنگی ضروری است، افزود: شورای فرهنگ عمومی با استفاده از نقشه مهندسی فرهنگی از موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها اجرایی و نهادها جلوگیری می‌کند.

 

نقشه راه، معیار هزینه‌کردها شود

 

باقری افزود: دستگاه‌ها و افراد، برنامه‌های فرهنگی مهم هر استان را باید با دقت شناسایی و در این نقشه‌راه بگنجانند، اگر بعد از تایید برش استانی برنامه‌ای دیگر اجرا شود، تخلف انجام شده و دستگاه‌های نظارتی می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کنند. بودجه‌های فرهنگی پس از تهیه برش نقشه مهندسی، فقط به برنامه‌هایی که در این نقشه راه لحاظ شده، تعلق می‌گیرد.

این مسوول ادامه داد: به لحاظ اداری، بودجه‌ای و نظارت، این مسیری است که برای ضمانت اجرایی برنامه‌های فرهنگی استان‌ها و شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.