استاندار لرستان گفت: حضور روحانیون در مساجد موجب برطرف کردن مشکلات مردم و کاهش آسیب‌ های اجتماعی می‌شود.

ابوطالب شفقت در نشست شورای اقامه نماز استان اظهار کرد: مردم به شبکه روحانیت ایمان دارند و حضور روحانی در مساجد موجب ایجاد امنیت و برطرف کردن مشکلات می شود چراکه مساجد همواره پایگاه، موجب پیروزی انقلاب اسلامی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بوده اند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین شاخص‌های مدیریتی در اسلام اهمیت به فریضه نماز می‌باشد بنابراین باید بستر اقامه این فریضه الهی را برای دیگران فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم سخن و عمل مدیران متدین را باور می‌کنند گفت: عدم حضور در نمازخانه ادارات و غیبت از نماز جماعت در دستگاه های اجرایی پذیرفته و زیبنده نیست بنابراین آموزش فرهنگی و فکری در راستای برگزاری نماز جماعت در دستگاه های اجرایی به کارکنان ضروری است.

استاندار لرستان با تاکید بر ارسال گزارش اقدامات انجام شده به دبیرخانه نماز استان ادامه داد: نمازخانه ادارات باید زیبا و تمیز باشد تا نمازگزاران بتوانند در فضای مطلوب فریضه الهی را بجای آورند همچنین ایجاد و تجهیز خانه عالم با اولویت روستاهای پرجمعیت استان به صورت جدی پیگیری شود چراکه روحانی مستقر در این مکان معنوی به فضای مناسبی نیاز دارد.

شفقت گفت: نظام جمهوری اسلامی اهدافی دارد که بدون نماز محقق نمی‌شود بنابراین این مهم باید در ادارات استان جدی گرفته شود همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به تجهیز و نگهداری نمازخانه‌های بین راهی اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.