استاندار اردبیل گفت: تمامی دستگاه ها و سازمان های دولتی با همکاری سازمان های مردم نهاد مشکلات و موانع موجود در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی را احصا و بصورت ماهانه در ستاد کاهش آسیب های اجتماعی گزارش دهند.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه دانشگاه و متخصصان این عرصه باید در جهت یافتن علل و عوامل شکل گیری آسیب های اجتماعی فعالیت نمایند افزود: یافته های متخصصان این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش دانشگاه در برخورد با آسیب های اجتماعی باید محوری باشد.

وی ادامه داد: برای کاهش آسیب های اجتماعی برنامه یک ساله تدوین شود تا با همدلی و هم افزایی تمامی نهادها، فعالان مدنی، مدیران شهری، اعضای شورای شهر و ائمه جمعه در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اقدام گردد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: پژوهش ها و تحقیقات جمع آوری شده باید یکسان سازی شود تا اساتید و کارشناسان مجرب دورنمای روشنی برای حل معضلات اجتماعی با اهداف و ابزار مشخص ترسیم نمایند.

بهنام جو تصریح کرد:  آسیب های اجتماعی سلامت روحی و روانی افراد جامعه را با اختلال روبه رو کرده است و مسائلی از قبیل اعتیاد، انزوای اجتماعی، ناهنجاری های رفتاری و طلاق را می توان از جمله  مسائل مختل کننده فضای اجتماعی جامعه دانست.

وی مهمترین اقدام برای کاهش آسیب های اجتماعی را انتخاب روش مناسب عملی و اجرایی دانست و افزود: باید تلاش کرد که صاحبنظران که دارای ایده هایی بسیار کارآمد هستند با احساس مسئولیت بیشتر در این عرصه قدم بگذارند .

انتهای پیام/ح

نقش دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.