خبرنگار بی بی سی. عربی گفت سفر ظریف به تهران برای رایزنی و نشانه دشواری مذاکرات است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران "رضا الماوی" خبرنگار این شبکه در وین گفت مذاکرات هسته ای ایران و شش قدرت جهان همچنان ادامه دارد. اما به نظر می رسد موعد نهائی امضای توافقنامه به تعویق خواهد افتاد. برای نخستین بار از آغاز دور اخیر مذاکرات فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از داخل مذاکرات اعلام کرد که احتمالاً مذاکرات تمدید خواهد شد. فرانک اشتانمایر وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که برای امضای این توافقنامه احتمالاً به 24 ساعت زمان نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به تهران گفت وی برای رایزنی با مقامات سیاسی رفته است و این امر بیانگر دشواری مذاکرات است و به نظر می رسد همه طرف های مذاکره در معرض فشار هستند.

خبرنگار بی بی سی گفت: نکات مورد اختلاف در مذاکرات مشخص است. مجلس ایران بر حفظ دستاوردهای هسته ای تاکید کرده و خواستار ادامه فعالیت های هسته ای و لغو فوری تحریم ها و عدم اجازه به بازرسان برای ورود به مراکز نظامی شده است. موضوع دیگر مربوط به جدول زمانی (توقف)این برنامه است. ایرانی ها می گویند با این دوره زمانی طولانی مخالفند و این دوره باید کوتاه تر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار