در اولین هفته‌ی داغ تابستان، همزمان با نو شدن فصل، گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر نیز توسط آثار جدیدی از هنرمندان تازه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گالری‌ها و نگارخانه‌ها، محلی هستند تا شاید لحظاتی بتوانند آدم را از هیاهو و شلوغی این شهر رها کنند،‌ این مکان‌ها همزمان با آمدن هفته‌ی جدید،‌ تازه و با آثار مختلفی از هنرمندان میزبان نگاه مخاطبان خود می‌شوند.

در اولین هفته‌ی داغ تابستان نیز حدود 12 نگارخانه با کارهای جدید پذیرای هنر دوستان و بازدیدکنندگان خواهند بود، از جمله‌ی این نگارخانه‌ها می‌توان به گالری‌ طراحان آزاد اشاره کرد،‌ این نگارخانه از پنج تیر تا هفدهم این ماه میزبان آثار نقاشی، مجسمه و عکس، زرتشتار رحیمی، آرمین مالکی و چند هنرمند با عنوان «آثار رئیس جمهور» است.

هنرمندان این نمایشگاه که به گفته‌ی رحیمی نوعی بازنگری تاریخی در روند ریاست جمهوری در ایران است، در آن کوشیده‌اند،‌ این موضوع را نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه نیز بررسی کنند.

علاقه‌مندان جهت دیدن این آثار می‌توانند همه روزه به جزء پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به این گالری واقع در خیابان ولیعصر، خیابان فتحی، میدان سلماس، پلاک 5 مراجعه کنند.

«نمایشگاه گروهی، دوستان هفت ثمر در گالری 7 ثمر»

این گالری از 5 تیر با آثاری در قالب‌های طراحی، نقاشی، مجسمه، عکس، چاپ دستی پذیرای هنر دوستان است.

در این نمایشگاه گروهی کارهای مختلفی از حدود 80 هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود که تا 31 تیر در این محل دایر است.

جهت بازدید از این نمایشگاه،‌ می‌توانید همه روزه از ساعت 16 الی 20 در محل گالری،‌ واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور،‌ کوچه پنجمخ، شماره 8 حضار شوید.

«گالری اعتماد 1 و 2»

گالری اعتماد با نمایشگاه گروهی آثار 6 هنرمند مطرح،‌ از جمله آنه محمد تاتاری، جاهد سربلند، علی گلستانه و... در قالب نقاشی،‌ از 5 الی 16 تیر‌ماه میزبان بازدیدکنندگان است.

همچنین گالری اعتماد 2 نیز آثار سارا ساغری را تا 16 تیر‌ماه در نمایش می‌گذارد.

گفتنی است؛ نگارخانه اعتماد در نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دو راهی سمت راست پلاک 4 همه روزه جزء دوشنبه‌ها پذیرای بازدید‌کنندگان است.

«خیال واقعی در گالری شماره 6»

"خیال واقعی" عنوان نمایشگاه علیرضا معماریان است که از 5 الی 12 تیر در این گالری دایر است.

قالب آثار در مدیای عکس هستند و در متنی راجع به این نمایشگاه آمده است: خاک قرمز در هوا رقصان است، غبارش همه را پوشانده؛ به پوست چسبیده به صورت، به دست‌ها...

چشم‌ها را تار کرده است، دهان را گس و خون‌آلود و نفس را تلنگ...

در پایان این متن می‌گوید: در میان هجوم بی‌امان رنگ سرخ، لحظه‌ای غنیمت می‌‌یابد؛ نقطه‌ای به واقعیت نشست می‌کند،‌ آرام جان می‌گیرد و می‌درخشد،؛ با بال‌های ایمان به پرواز در می‌آید.

حقیقتی زاییده‌ی امید،‌ توانی مضاعف به نفس‌های تنگ می‌دهد تا زندگی آنچنان که باید مسیرش را ادامه دهد.

گالری شماره 6 همه روزه به جزء پنج‌شنبه‌ها،‌ واقع در خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک 2 از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به این نمایشگاه است.

«2508»

گالری شیرین از 5 الی 17 تیر‌ماه آثار آندره هوسپیان را با عنوان 2508 به نمایش می‌گذارد؛ این نمایشگاه در قالب عکس است که تصاویر پانوراماهای این هنرمند را شامل می‌شود.

گفتنی است آندره هوسپیان متولد 1350 در تهران و فارغ‌التحصیل تربیت بدنی است که تاکنون نمایشگاه‌هایی را در فرهنگسرای نیاوران و... در این عرصه برگزار کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دیدن این آثار به محل گالری واقع در کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم،‌ پلاک 5 همه روزه به جزء دوشنبه‌ها از ساعت 11 الی 19 مراجعه کنند.

همچنین گالری شیرین 2 نیز در همان مکان از 5 تا 17 تیر‌ماه میزبان آثار نقاشی- کلاژ، با عنوان «آداب داخلی» است و این مجموعه پروژه مشترک نقاشی هنرجویان 4 تا 14 سال را تشکیل می‌دهد که توسط ضیاء نوری و  ثمین طالبی جمع آوری شده‌اند.

«نامداران هنر ایران در گالری نگاه»

گالری نگارخانه واقع در لواسان، بلوار امام خمینی، خیابان نگار، کوچه گلزار، پلاک 23 از 4 تیر در نمایشگاهی گروهی، آثار برگزیده‌، نامداران ایران را با همین عنوان به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه تا 16 تیر دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جزء شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به محل این گالری مراجعه کنند.

«گالری ویستا پلاس»

«دقایق ناتمام» عنوان نمایشگاه نقاشی است که از 5 تا 10 تیر‌ماه، در گالری ویستاپلاس برقرار است.

این نمایشگاه که به گفته‌ی مهدیس توکل خالق آثار؛ به ارتباط انسان با اطرافش و طبیعت برمی‌گردد در محل گالری،‌ واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه 12، پلاک 11، پذیرای علاقه‌مندان به هنر است.

«کوچه‌های تهران، در گالری 26»

نمایشگاه گروهی آثار چاپ‌های دستی کالکو گرافی با عنوان کوچه‌های تهران از 5 تا 24 تیر، در گالری 26 برپا می‌شود.

علاقه‌مندان به این هنر می‌توانند همه روزه به جزء شنبه‌ها در محل این گالری واقع در فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور ظهیر، شماره 26، از ساعت 16 تا 20 حضور یابند.

«تکثیر مکانیکی»

تکثیر مکانیکی عنوان نمایشگاه آثار طراحی «امیر کسری گلرنگ» است که از 5 تیر تا شانزدهم این ماه در گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان سنایی،‌ کوچه چهارم غربی، پلاک 8 برگزار می‌شود.

این گالری همه روزه از ساعت 11 تا 19 میزبان بازدیدکنندگان است.

گفتنی است؛ امیر کسری گلرنگ متولد 1361 در اهواز و دارای کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگه شاهد است. 

وی تا کنون در حدود 9 نمایشگاه گروهی و انفرادی شرکت کرده است.

«نگارستان آن»

نمایشگاه آثار نقاشی عکس علی فربود با عنوان «بستر بی‌رویا» از 5 تیر در گالری آن افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا 17 تیر‌ماه همه روزه به جزء یکشنبه‌ها از ساعت 11 الی 20 به محل این گالری واقع در ونک، خیابان سئول، شماره 40 مراجعه کنند.

«رخشان بنی اعتماد در سرزمین خورشید»

همچنین مرکز «سرزمین خورشید» که مؤسسه‌ای برای کاهش آسیب‌های اعتیاد زنان و حمایت از آن‌ها است نیز پنج‌شنبه 4 تیر و جمعه میزبان حدود 100 اثر از زنان آسیب دیده اجتماعی است که با حضور هنرمندانی چون رخشان بنی اعتماد همراه است.

این نمایشگاه از ساعت 16 الی 20 در محل مؤسسه وقاع در خیابان ولیعصر، بالاتر از چهار راه پارک وی، خیابان پسیان،َ‌ پلاک 3 پذیرای بازدید کنندگان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار