خانه هنرمندان میزبان پیشکسوتان نقاشی‌ قهوه‌خانه‌ای و مذهبی می‌شود

مجموعه‌ای از آثار هنرمندان و پیشکسوتان عرصه‌ی نقاشی‌ قهوه‌خانه‌ای و مذهبی در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

مجید احمدی مدیر گالری عقیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص برگزاری نمایشگاه آثار قهوه‌خانه‌ای و مذهبی در خانه هنرمندان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان از هفته‌ی آینده در 2 گالری خانه هنرمندان،‌ آثاری از مجموعه‌ی جواد عقیلی که شامل کارهایی از پیشکسوتان عرصه‌ی نقاشی‌ قهوه‌خانه‌ای و مذهبی است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: از حدود 3 ماه پیش در جهت برگزاری این نمایشگاه با خانه هنرمندان صحبت‌هایی شده بود، چرا که ابتدا قرار بود کل این خانه در اختیار هنرمندان قرار بگیرد، ولی به علت همزمانی با جشنواره باران رحمت و اسماء‌الحسنی تنها 2 گالری به این کار تعلق گرفت.

احمدی تصریح کرد: برنامه‌ی جامعی در ذهن داشتیم اما میسر نشد و در این نمایشگاه حدود 10 تا 20 اثر همراه با نمایش تعدادی از پرده‌های عاشوریی وجود دارد؛ زیرا در مجموعه‌ی عقیلی حدود 20 پرده‌ی قهوه‌خانه‌ای و مذهبی داریم؛ که نمایش آن به فضای بزرگی نیاز دارد و این همزمانی با جشنواره‌ها باعث محدود شدن فضای موجود برای آوردن برخی از این آثار شده است.

مدیر گالری عقیلی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثاری از پیشکسوتان و هنرمندان چون «حسین قوللر آغاسی»، «فتح‌الله آغاسی»، «محمد مدبر»، «عباس بلوکی فرد»، «حسن اسماعیل‌زاده»،‌ «حسین همدانی»، «محمد فراهانی» وجود دارد.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان به این آثار می‌توانند از هفته‌ی آینده به محل برگزاری این نمایشگاه واقع در خانه هنرمندان مراجعه کنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار