نمایشگاه گروهی نقاشی، با حضور جمعی از نقاشان ایتالیایی با عنوان «انار»، در گالری «آن» برگزار می‌شود.

گلنار دشتی، نقاش، فرزند مصطفی دشتی از نقاشان به نام و شاگرد آیدین آغداشلو، کارل اشلانیگر و ...، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در خصوص پروژه «انار» گفت: در این پروژه آثار 5 هنرمند ایتالیایی وجود دارد که بعد از حدود 2 ماه سفر به اصفهان، کاشان و ملاقات با کویر شکل گرفته‌اند.

وی افزود: برگزاری این پروژه به علت هماهنگی، هزینه و ... غیر ممکن به نظر می‌رسید و کار سختی بود، که با کمکم عده‌ای از دوستان میسر شد؛ آثار این نمایشگاه نیز بر پایه‌ی شباهت فلورانس ایتالیا با اصفهان صورت گرفته است، چرا که از نظر من این شهر خواهر‌خوانده‌ی هم حساب می‌شوند، به همین دلیل از هنرمندان فلورانس برای این پروژه دعوت شد.

دشتی در خصوص نام این نمایشگاه عنوان کرد: این نام برگرفته از انارک که واقع در وسط کویر است، می‌باشد؛ از طرفی انار در فرهنگ آن‌ها «هنرمندان ایتالیایی» نیز بار معنایی خوبی دارد و نشان دهنده‌ی میوه‌ی بهشتی است؛ همچنین اعضای پروژه نیز معتقدند این  نام می‌تواند نماینده‌ی گروه باشد، چرا که دانه‌هایی که در آن هستند نهایتاً‌1 انار را تشکیل می‌دهند، مانند کار گروهی.

وی خاطرنشان کرد: در سفری که به اصفهان، کاشان و کویر داشتیم فرد مطابق میل خود سوژه‌ای را انتخاب کرد، به عنوان مثال ویتوریا بانیولی، معماری اصفهان، یکی از کوه‌های قم، اوکا کودنی کویر ورمل ومیریم بوجالی نیز سوژهای کوچکی که در دست‌های خشک بودند را برگزید، همچنین من هم ویدئویی در خصوص فین کاشان را به این پروژه آورده‌ام.

علاقه‌مندان به این نمایشگاه می‌توانند از 22 خرداد تا 3 تیر همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 به گالری آن، واقع در ونک، خیابان سئول، شاره 40 مراجعه کنند. 

گفتنی است این نمایشگاه جمعه از ساعت 16 تا 20 که با دعوت از جمعی از هنرمندان صورت گرفته است، افتتاح می‌شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار