یک کارشناس سیاست خارجی گفتند: دولت آمریکا در پاسخ به جامعه خود درباره گروه‌های تروریستی که در خاورمیانه شکل گرفته اندا با مشکل روبرو است زیرا با میلیاردها دلار هزینه به هیچ یک از اهداف خود در منطقه نرسیده است.

آمریکا در پاسخگویی به جامعه خود درباره گروه‌های تروریستی دچار مشکل شده است
"حسین معین‌آبادی" در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعلام هزینه جنگی آمریکا در عراق و افغانستان، گفت: واقعیت امر این است که آمریکایی‌ها برای دو جنگ عراق و افغانستان مبلغی بالغ بر 1000 میلیارد دلار هزینه کردند و نزدیک به 6000 نفر را هم در این جنگ‌ها از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: در مقابل این جنگ‌ها هیچ دستاورد قابل توجهی نه برای جامعه آمریکا و نه برای جامعه جهانی نداشته‌ است، چون نه تروریست در خاورمیانه ریشه‌کن شد و نه که دولت‌هایی که ایجاد شدند توانستند این کار را به سرانجام رسانند.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه افزود: آمریکا در پاسخگویی به جامعه خود درباره گروه‌های تروریستی که در منطقه خاورمیانه شکل گرفته و مقابله با آنها با مشکل روبرو است و با صرف میلیاردها دلار و نیروی انسانی بیشمار هنوز به هیچ یک از اهداف خودش نرسیده است.

معین‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا برای پاسخگویی به جامعه داخلی خود دست به اقداماتی زده که در چارچوب منافع ملی آمریکاست، مانند فرستادن چند صد نفر برای آموزش نیروهای عراقی و صرف هزینه‌های نقدی و انها در تلاشند تا عدم موفقیت خود در عراق و افغانستان را به گونه‌ای توجیه کنند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق ، جنگ ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار