قنادباشی گفت: یمنی‌ها بار‌ها اعلام کرده‌اند تا زمانی که به کودکان غزه دارو و غذا نرسد عملیات‌ها علیه صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملیات موشکی یمنی‌ها در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد:این عملیات که مرکزی‌ترین منطقه سرزمین‌های اشغالی را مورد اصابت قرار گرفته است اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی ادامه داد: به خصوص آن که یمنی‌ها به رقم همه تحریم‌های که انجام شده و  بمباران گسترده چند ماه گذشته صهیونیست‌ها توانستند قابلیت تازه تری را از خود به نمایش بگذارند. قبل از این تل آویو را با پهپاد مورد هدف قرار دادند و امروز هم با موشک دور برد اقدامات خود را انجام داد و این افدامات پیام‌های زیادی هم به صهیوینست‌ها و هم به آمریکایی‌ها دارد.

وی گفت: پیامی به این معنا که صهیونیست‌ها در هیچ نقطه‌ای دیگر منطقه‌ای امن ندارند. قبل از این اسرائیلی‌ها از حزب الله و ایران و امروز از یمنی‌ها نیز شکست‌های سنگینی را تجربه کردند و می‌گوند با قابلیت‌های موشکی خودمان می‌توانیم هر منطقه از سرزمین‌های اشغالی شما را با موشک مورد اصابت قرارد هیم. برای آمریکایی‌ها نیز همین طور است و حامیان اسرائیل هم چنین پیامی داده می‌شود که همه می‌توانیم هر پایگاه آمریکایی‌ها و حتی ناو آمریکایی‌ها را در آن منطقه مورد هدف قرار می‌دهیم.

قناد باشی گفت: رهبر انصارالله اشاره کرده که ناو بزرگ آمریکایی‌ها که در منطقه عقب نشینی کرده به دلیل نگرانی از حملات ما بود و این عملیات تنها به اسرائیل محدود نمی‌شود و پیامی جدی اخطار و هشداری جدی به آمریکایی‌ها و طرفداران اسرائیل داشت و لذا در پشت صحنه این قدرت نمایی انسانی‌ترین نیات برای یمنی‌ها وجود دارد.

وی تاکید کرد:حملات یمنی ها  اولتیماتوم و هشدار انصارالله است که بار‌ها اعلام کرده تا زمانی که به کودکان غزه دارو و غذا نرسد این عملیات ادامه خواهد داشت و لذا این هم بعد دیگری از اهمیت این حمله موشکی است.  

کارشناس مسائل بین الملل افزود:این حمله‌ها از نظر موشکی حائز اهمیت بوده و توانمندی جدیدی در عرصه موشکی بوده و نشان د هنده ارتقای این قابلیت با رشد در نشانه گیری بوده است.

وی گفت: همچنین پیامی برای همه قدرت‌ها در منطقه دارد که دست از حمایت از اسرائیل بردارند. پشت این عملیات جنایات وجود ندارد و انسانی‌ترین پیام‌ها است که می‌تواتند مورد حمایت قرار گیرد. این عملیات ها، یمن را در راس اقدامات علیه اسرائیل در منطقه قرار داده و  این نشان از زمان مناسب این عملیات توسط یمنی‌ها بوده است.

خبرنگار: محمد حسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار