کارشناس مسائل منطقه گفت: جبهه مقاومت در اوج قدرت، بالندگی و درخشندگی است و کارش را براساس برنامه، مطالعه و دقت جلو می‌برد.

رضا میرابیان، کارشناس مسائل منطقه، درباره تحولات محور مقاومت با باشگاه خبرنگاران جوان به گفت‌وگو پرداخت.

میرابیان در ابتدا با اشاره به جنگ یازده ماهه غزه گفت: نزدیک به یکسال است که این جنگ آغاز شده است، اما هیچ‌یک از اهداف موردنظر رژیم صهیونیستی تحقق پیدا نکرده است و علی‌رغم اینکه اسرائیل مدعی است که حماس متلاشی شده است، اما در عین‌حال در حال مذاکره غیرمستقیم با حماس است.  

او اظهار داشت: در نشست اخیری که در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برگزار شد، گفتگو‌های بسیار پرخاشگرانه‌ای بین نتانیاهو و وزیر جنگ او صورت گرفت و گالانت به شکل طعنه‌آمیز به نتانیاهو گفت: «شما که مدعی هستید حماس از بین رفته است، پس الان با چه کسی در حال مذاکره هستید؟»

کارشناس مسائل منطقه درباره آتش بس نیز گفت: برای غزه، راه‌حلی به‌جز توافق برای آتش بس نیست و راه‌حل نظامی‌ای نیز وجود نخواهد داشت. به‌نظر می‌‎رسد که نتانیاهو قصد دارد جنگ را تا زمان انتخابات آمریکا و روی کار آمدن ترامپ ادامه دهد و از طرفی دیگر او معتقد است که قبول آتش بس یعنی عقب‌نشینی، استعفا و قبول شکست و در آخر هم محاکمه شدن.  

میرابیان همچنین درباره عدم هماهنگی نتانیاهو و تلاویو بر سر عقب‌نشینی از گذرگاه صلاح‌الدین، خاطرنشان کرد: آشفتگی بین مقامات تلاویو بسیار دیده می‌شود. توماس فریدمن یهودی، سرمقاله‌نویس نیویورک‌تایمز، با انتشار یادداشتی خطاب به بایدن گفت که «آقای بایدن، آیا شما مطمئن هستید که نتانیاهو به شما راست می‌گوید؟» و این به معنی است که نباید به نتانیاهو اعتماد کرد.  

او درباره صحبت‌های چند روز گذشته بایدن درباره امضای توافق نیز ابراز کرد: اصلا مذاکره بدون آتش بس معنا و مفهومی ندارد. آقای بایدن چندین‌بار از توافق صحبت کرده، اما مشکل اصلی بر سر نتانیاهو است که در حال کارشکنی است.

میرابیان همچنین درباره آینده محور مقاومت گفت: آینده مقاومت، آینده‌ای درخشان است. به‌عنوان مثال، در عملیات اربعین، اسرائیل پذیرفت که حزب‌الله بسیار قدرتمند است.

وی یادآور شد: اسرائیل نتوانست غزه را آرام کند و الان کرانه باختری شعله‌ور شده است؛ بنابراین جبهه مقاومت رو به گسترش است و روزبه‌روز قدرتمندتر می‌شود. حتی انصارالله این اجازه را نمی‌دهد که یک کشتی در دریای سرخ تردد کند. حتی خود آمریکایی‌ها نیز اظهار داشتند که شناور‌های آمریکایی در دریای سرخ توقف می‌کنند؛ چرا که در معرض آسیب هستند.  

کارشناس مسائل منطقه همچنین در جمع‌بندی صحبت‌های خود افزود: جبهه مقاومت در اوج قدرت، بالندگی و درخشندگی است و کارش را براساس برنامه، مطالعه و دقت جلو می‌برد.

خبرنگار: مهسا حنیفه

برچسب ها: محور مقاومت ، آتش بس ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
خفه شو و‌ به مملکت خودت فکر کن.مقاومت جز بدبختی چیزی برای مردم ایران نداشته است.
آخرین اخبار