سردار سلیمانی گفت: جهاد اقتصادی نیاز به پیشران دارد و این پیشران مردم هستند؛ همانطور که در دفاع مقدس به میدان آمدند و معادلات را تغییر دادند.

سردار غلامرضا سلیمانی در همایش «جهادگران کسب‌وکار بسیج اصناف» با بیان اینکه اگر مردم در هشت سال دفاع مقدس در کنار ارتش، سپاه و سایرین به میدان نمی‌آمدند، پیروزی به دست نمی‌آمد، اظهار کرد: ۹۲ هزار شهید بسیجی که از فرهنگ عاشورا درس گرفته بودند به میدان آمدند و جنگ را به نفع ما تغییر دادند. همه موفقیت‌هایی که به دست آوردیم ریشه در فرهنگ غنی بسیج در دوران دفاع مقدس دارد.

وی مسئله اقتصاد را مهمترین موضوع کشور دانست و افزود: برای حل مشکلات و مسائل اقتصادی هم، مانند دفاع مقدس مردم باید به میدان بیایند. جهاد اقتصادی نیاز به پیشران دارد و این پیشران مردم هستند؛ همانطور که در دفاع مقدس به میدان آمدند و معادلات را تغییر دادند. بسیج اصناف هم پیشگام عرصه اقتصادی است و تمام ظرفیت‌های سپاه و بسیج هم آماده کمک به آنان است تا طرح نهایی در عرصه اقتصادی را اجرایی کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی در حال بازپس‌گیری عظمت از دست‌رفته کشور در روز‌های پیش از انقلاب است، یادآور شد: روزگاری زبان فارسی، زبان رسمی بسیاری از مناطق بود و تمدنی قوی با محوریت ایران شکل گرفته بود. در تاریخ هرگز پادشاهان ایران بدون قید و شرط تسلیم اشغالگران نمی‌شدند، اما تنها کسی که بدون قید و شرط تسلیم اشغالگران شد رضاخان بود. تنها مواجهه محمدرضا پهلوی با اشغالگران در سال‌های اشغال ایران در جنگ جهانی دوم هم حضور در سفارت انگلیس بود که حتی به جلسه راهش ندادند، اما او مقابل اشغالگران سلام نظامی داد. در همان زمان ایران برای اولین‌بار به‌طور کامل اشغال شد، در حالی که حتی در زمان مغول و تیمور هم ایران به‌طور کامل اشغال نشده بود.

سردار سلیمانی افزود: محاسبات نظام سلطه بر این اساس بود که چنانچه ارتشی آماده به ایران حمله کند، موفق خواهد شد؛ از این روی، صدام با حمایت آمریکایی‌ها جنگ را علیه مردم ایران اسلامی آغاز کرد؛ اما زمانی که جنگ شروع شد، امام خمینی (ره) دفاع مردم‌پایه را شکل دادند و گفتند مردم ایران چنان سیلی به صدام خواهند زد که دیگر از جای خود بلند نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مردم‌پایه به واسطه موفقیت‌هایی که در دفاع مقدس کسب کرد، الگویی است که جهان هنوز نتوانسته ظرفیت‌های آن را بشناسد.

وی ادامه داد: همچنان‌که در دفاع مقدس با بهره‌گیری از رهنمود‌های امام (ره) به پیروزی دست یافتیم، امروز هم باید رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را شاخص راه قرار دهیم و این رهنمود‌ها چنانچه در عمل مورد استفاده قرار گیرد، موفقیت‌های بسیاری را به دست خواهیم آورد؛ بنابراین جهاد اقتصادی با تکیه بر نیروی مردمی و با استفاده از الگوی دفاع مقدس، ما را به پیروزی عزت‌آفرین خواهد رساند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: برای تحقق این موضوع، تمام موانع قابل رفع است؛ به عنوان مثال ناترازی انرژی همچون برق با استفاده از مولد‌های انرژی خورشیدی که می‌توان در بام تمام خانه‌ها هم نصب کرد، قابل رفع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
انتظار برای حل مشکلات توسط آمریکا و اروپا اشتباه است اگر انتظار داریم آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل کنند اشتباه می‌کنیم
۱۵:۳۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
انتظار برای حل مشکلات توسط آمریکا و اروپا اشتباه است
اگر انتظار داریم آمریکا یا اروپا مشکلات ما را حل کنند اشتباه می‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
ایران خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه شد.
چین خواستار توقف حملات اسرائیل به سوریه شد.
Iran (Islamic Republic of)
پس قطعنامه های ضد ایرانی توسط مدیرکل آژانس خیانتکار، آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار در شورای حکام شکست خورده است
۱۴:۴۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
بروکسل: تلاش می‌کنیم کانال‌های دیپلماتیک درباره برجام را باز نگه داریم/ پس قطعنامه های ضد ایرانی توسط مدیرکل آژانس خیانتکار، آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار در شورای حکام شکست خورده است
Iran (Islamic Republic of)
مردم دیگر برای حل مشکلات اقتصادی به میدان نیایید چون به خاطر که دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس به مردم خیانت کردند
۱۴:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
مردم دیگر برای حل مشکلات اقتصادی به میدان نیایید چون به خاطر که دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس به مردم خیانت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
تا زمانی که تحریم ها غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و سایر کشورهای اتحادیه اروپا لغو نشود هیچ کسی حق ندارد در مورد توافق هسته ای، برجام و... با آژانس، آمریکا و کشورهای اروپایی مذاکره، گفت وگو و همکاری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
مذاکره و گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری همه جانبه مسئولان ایرانی با آمریکا و کشورهای اروپایی در این مدت 12 سال در مورد برنامه صلح هسته ای و لغو تحریم ها جواب نداده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
مشکل اصلی کشورما این است که متأسفانه هنوز هم برخی مسئولین باز هم با آژانس و کشورهای اروپایی گفت وگو و همه جانبه همکاری می کنند چرا
Iran (Islamic Republic of)
اگر مدیران خیانتکار را برکنار کنند و مشکلات اقتصادی هم حل وفصل می شود
۱۴:۰۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
اگر مدیران خیانتکار را برکنار کنند و مشکلات اقتصادی هم حل وفصل می شود
Iran (Islamic Republic of)
افغانی‌ها را از کشور بیرون کنید
۱۴:۰۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
افغانی‌ها را از کشور بیرون کنید
آخرین اخبار