از لوح ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن گلستان در سازمان جهانی مالکیت معنوی(ویپو) در استان رونمایی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: نقوش فرش دستباف را حدود 70 هزار زن ترکمن بدون نقشه چاپی و براساس دانسته های ذهنی خود می بافند که بیشتر نقوش این فرش از نوع هندسی است.

مهندس قوانلو افزود:علاوه بر ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن در برنامه کاری خود  ثبت دو برند خاویار و ابریشم استان را مد نظر داریم که ان شاء الله در آینده ای نزدیک بهره برداری از این دو برند را در گلستان شاهد باشیم.

وی اقدام موثر در زمینه توسعه صنعت فرش دستباف ترکمن را فعال سازی خوشه فرش گلستان اعلام کرد و گفت: امیدواریم خوشه فرش هم مانند دیگر خوشه ها که در استان رونق گرفت از شرایط خوبی بهره مند شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: صنعت فرش از صنایعی است که با کمترین نقدینگی اشتغالزایی بالایی ایجاد می‌کند و در رگ و خون مردم استان جاری است که حدود 70 هزار بافنده فرش در مناطق محروم استان فعالیت می‌کنند.

قوانلوازصادر شدن بیش از 35 هزار و 167 کارت شناسایی برای قالیبافان استان گلستان خبر داد وگفت: یکی از حسن های بافندگی این فرش این است که فرزندان استان در کنار دارقالی به دنیا می‌آیند و به سورت خودآموز قالی بافی را یاد می‌گیرند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.