گرگان؛

رشد 60 درصدی ذخیره سازی بچه میگو در گلستان

مدیرکل شیلات گلستان از آغاز ذخیره سازی بچه میگو در مجتمع پرورشی گمیشان خبر داد و گفت: پیش بینی می شودامسال 80 میلیون بچه میگو ذخیره سازی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ سید جواد قدس علوی افزود: پیش بینی می شود در سالجاری در مجتمع پرورشی گمیشان استان گلستان 80 میلیون بچه میگو ذخیره سازی شود که این میزان نسبت به سال گذشته رشد 60 درصدی خواهد داشت.
 
وی اظهار کرد: امسال 18 مزرعه با سطح مفید 350 هکتار زیرکشت میگو می رود که تاکنون بالغ بر 216 هکتار از استخرهای مجتمع پرورش میگو آبگیری شده و در سطح 98 هکتار نیز 22 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است.
 
سید جواد قدس علوی  تصریح کرد: با توجه به رشد دو برابری ذخیره سازی بچه میگو در سال جاری پیش بینی می شود حدود 900 تن میگو در این سایت تولید و برداشت شود.

وی اضافه کرد: با استفاده از تکنولوژی جدید و سیستم هوادهی در هر هکتار بالغ بر سه تن و بدون سیستم هوادهی بیش از4 تن میگو تولید می شود.

مدیرکل شیلات گلستان  گفت: امسال برای اولین بار بطور مستقیم آب مورد نیاز جهت ذخیره سازی از دریا وارد مجتمع شده و با احداث کانال بطول 12/5 کیلومتر آبرسانی به مجتمع پرورش میگو تسهیل شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.