تعدادی از مقامات عربستان خواستار اجرای طرح حمایت از زبان عربی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، روزنامه "الاقتصادیه" روز گذشته نوشت برخی مقامات عربستان و زبان شناسان این کشور خواستار اجرای پیش نویس طرح حمایت از زبان عربی شدند. این طرح یک سال پیش بوسیله مجلس تایید شده بود. 

بر اساس این طرح پیشنهادی، تمام مقامات سعودی موظفند هنگام صحبت در مجامع بین المللی، جلسات محلی و گردهمایی های رسمی در داخل و خارج از کشور، به زبان عربی صحبت کنند. مؤسسات دولتی و خصوصی نیز باید مکاتبات خود را به زبان عربی انجام دهند. مدارس بین المللی نیز موظف به تدریس زبان عربی هستند.

 "عبدالعزیز خوجه،" وزیر سابق اطلاعات و فرهنگ عربستان نیز با حمایت از زبان عربی تصریح کرد: "این زبان در همه مجامع بین المللی و سازمان ملل یک زبان شناخته شده است. باید همیشه به زبان عربی صحبت کنیم زیرا اینگونه بهتر می توانیم ایده ها و افکار خود را منعکس کنیم."

"ابراهیم اسماعیل،" استاد یکی از دانشگاه های عربستان مخالفت خود را با این مسئله ابراز کرد و گفت: "بسیاری از مقامات این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و فقط می توانند به گویش محلی عربستان صحبت کنند که برای دیگران قابل فهم نخواهد بود." 

بر اساس این طرح، هیچ مجازاتی برای افرادی که به زبان عربی صحبت نکنند در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار