رئیس اداره آب و فاضلاب شهری بانه با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب،گفت: هم‌اکنون بانه با رعایت 85 درصد از بهترین الگوهای مصرفی مشترکان آب هستند.


به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ مظفر صالحی گفت: در حال حاضر نزدیک به 21 هزار مشترک آب در بانه وجود دارد که 19 هزار و 104 مشترک مربوط به بخش خانگی وهمچنین بخش تجاری یک هزار  523 مشترک و مدارس و موسسات آموزشی 58 مشترک آب را در این شهر تشکیل می‌دهند.

صالحی گفت: 22 درصد از مشترکان 0 تا 5 مترمکعب، 41 درصد 5 تا 20 مترمکعب، 22 درصد 20 تا 30 مترمکعب، 10 درصد 30 تا 40 مترمکعب و 5 درصد نیز بیش از 40 مترمکعب آب مصرف می‌کنند.

وی جمعیت زیر پوشش اداره آب و فاضلاب شهری بانه را  95 هزار نفر بیان کرد و گفت: در صورتی که مشترکان به اصلاح الگوی مصرف توجه کنند آب در این شهر به ویژه در فصل گرم جیره‌بندی نمی‌شود.

وی در رابطه با منابع تامین آب بانه،افزود: منابع تامین‌کننده آب بانه شامل 4 دهنه چشمه به نام‌های پیرمراد، دوکانان، کانی بیان، مرکانیان و همچنین  آب سد بانه و رودخانه‌های اطراف است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری بانه گفت: 4 دهنه چشمه در فصول کم‌آبی حداقل 17 لیتر در ثانیه و در فصول پرآبی 100 لیتر در ثانیه آب دارند.

صالحی منابع تامین‌کننده آب بانه را با توجه به نزولات جوی و آبدهی چشمه‌ها متغیر ذکر و گفت: آب سد بانه و رودخانه در فصول کم آبی 120 لیتر و در فصل پر آبی 140 لیتر است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.