مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان گفت : خط یک هزار میلی متری که خط انتقال اصلی آب شرب شهر زنجان محسوب می شود، دچار شکستگی شده و نیازمند ترمیم است

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان گفت : هر گونه رویدادی برای خط انتقال یک هزار میلی متری شهر که از سمت شرق از گلشهر عبور می کند خطرناک است و به راحتی نمی توان اقدامی برای ترمیم آن انجام داد

وی افزود : به علت آنکه هم اکنون آب در پیک مصرف قرار دارد، قطع و خالی کردن این خط انتقال از آب شرب به معنای قطع آب تمام شهر خواهد بود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان در ادامه تصریح کرد: برای ترمیم این خط لوله تجهیزات خاصی مورد نیاز است و تیم زبده ای باید با این تجهیزات از جمله کپسول اکسیژن وارد لوله شده و نقطه دارای مشکل و شکستگی را ترمیم کنند.

رستمخانی با بیان اینکه انجام چنین فرآیندی مستلزم قطع کردن آب شش تا هفت ساعته کل این شهر است، این اتفاق را زمینه ساز اعتراض بسیاری از شهروندان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: سطح بالای این خط انتقال با ارتفاع زیاد بتنی است و نمی توان برای برداشتن این بتن، کاری انجام داد و به ناچار باید برای آب بندی کردن خط لوله، وارد آن شد و مشکل را برطرف کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان گفت : شکستگی در این خط لوله در دو نقطه بود که یکی از نقاط روی سطح قرار داشت و ترمیم شد و نقطه دوم زیر سطح بتنی قرار گرفته است.

رستمخانی در ادامه تصریح کرد : هم اکنون از محل شکستگی این خط انتقال یک لیتر در ثانیه آب به هدر می رود و در شرایط پیک مصرف نمی توان اقدامی برای آب بندی محل شکستگی انجام داد.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: انتقال ، آب ، زنجان ، ترمیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.