معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ازانجام عملیات هدایت قنات های فعال و حفر چاه در پارک های سطح شهر در راستای مقابله با بحران کم آبی خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سنندج، آرش رخزادی با اشاره به بحران کم آبی در سال جاری گفت: شهرداری سنندج در خصوص برون رفت از این مشکل اقداماتی از قبیل حفر چاه آب، تجهیز و آماده سازی چاه های موجود، استفاده از آب های سطحی نامتعارف، استفاده از سیستم های آبیاری نوین (هانتر)، سیستم آبیاری تحت فشار و عملیات هدایت قنات های موجود و فعال را انجام داده است.

وی با بیان اینکه کاهش نیاز آبی فضاهای سبز به آب شرب از برنامه های کلان این شهرداری است افزود: در همین راستا کمیته مدیریت بحران آب با هدف مدیریت مصرف بهینه و مدیریت بهره برداری آب از نظر کمی و کیفی جهت آبیاری فضای سبز در این معاونت تشکیل شده است.

رخزادی گفت: برای مقابله با کم آبی اقداماتی نظیر استفاده از منابع آب خام در تمامی پارک های جدید الاحداث، پیگیری انجام تفاهم نامه واگذاری چاه های قشلاق با شرکت آب و فاضلاب، انجام گمانه زنی حفر 20 مورد چاه به وسیله دستگاه ژئو فیزیک و غیره انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج درپایان گفت: با اقدامات انجام شده می توان آب مورد نیاز جهت آبیار فضاهای سبز سطح شهر را تامین و سرسبزی و زیبایی پارک ها را همچنان حفظ و نگهداری کرد.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.