مهاباد؛

تولید سالانه حدود دویست تن ماهی در شهرستان مهاباد

یکی از ابعاد بخش کشاورزی ، در صنعت شیلات متبلور است که در چند سال اخیر ، این صنعت شاهد افزایش عملکرد تولید ، بهبود کیفیت محصولات با اهداف تأمین غذای مناسب و ارتقای سطح سلامت جامعه است.

 بگزارش باشگاه خبرنگاران مهاباد ، مدیر امور دام و آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در خصوص تعداد کارگاههای پرورش ماهی در مهاباد گفت :فعالیت آبزیان در مهاباد در دو بخش گرم آبی و سردآبی صورت می‌گیرد.

در حال حاضر شش کارگاه پرورش ماهی در بخش سردآبی فعال است و در بخش گرم آبی ، فعالیت های صید ماهی در سد مهاباد و سد سنجاق ، همچنین رودخانه های شهرستان مهاباد صورت می گیرد.

بیشترین ماهی پرورشی ، قزل آلا از نوع سردآبی است و در بخش گرم آبی ماهی های کپور ، فیتوفاک و آمور در سدهای سنجاق و مهاباد تولید و صید می شوند.

عیسی زاده با اشاره به اینکه شهرستان مهاباد به سبب قابلیت های موجود ، یکی از مناطق مستعد آبزی پروری در استان آذربایجانغربی است در خصوص افراد شاغل در گارگاههای پرورش ماهی افزود : در شهرستان مهاباد شصت نفر به صورت مستقیم و صد و بیست نفر به صورت غیر مستقیم در بخش آبزی پروری فعالیت می کنند و در حال حاضر حدود صد و پنجاه خانوار در بخش شیلات مشغول فعالیت ها ی صید و پرورش ماهی در شهرستان مهاباد هستند.

از میزان تولید سالانه ماهی در شهرستان مهاباد پنجاه تا شصت درصد مصرف داخل شهرستان است و مابقی به دیگر شهرستانهای استان صادر می شود.

بگفته مدیر امور دام و آبزیان جهاد کشاورزی مهاباد ، سرانه مصرف ماهی در این شهر در حال حاضر به حدود پنج و نیم کیلوگرم رسیده است که این میزان در گذشته حدود سه و نیم کیلوگرم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.