بدقولي و وعده هاي خلاف صاحبان مجتمع کشت و صنعت مهاباد ، موسوم به شرکت سبز بار دیگرمرغداران 4 استان را به تحصن وا داشت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از مهاباد ، اجرا نکردن تعهدات در پرداخت به موقع مطالبات کارکنان مرغداری از سوی مدیر عامل و متوليان شرکت سرمایه گذاری سبز ، موجب شد تا نمایندگان واحدهای تولیدی مرغداری و جمعی از کارکنان این واحدها مقابل فرمانداری مهاباد تجمع کنند.در ماه اخیر این دومین تجمع نمایندگان این واحدهای تولیدی است.

حکیمی یکی از نمایندگان مرغداران گفت : 82 مرغدار از چهار استان آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، کردستان و زنجان حدود هفت ماه است که پنجاه و دو میلیارد ريال از ایرج دلفانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سبز طلب دارند.

وی افزود : در جلسه ی شورای تأمین مهاباد با حضور فرماندار این شهرستان ، دادستان ، معاون سیاسی فرماندار و خود مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سبز ، مقرر شده بود که ده درصد مطالبات ، هفدهم مرداد پرداخت شود.

حکیمی نماینده ی مرغداران اضافه کرد : چهاردهم این ماه در استانداری با حضور کهوریان معاون برنامه ریزی استانداری و دلفانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سبز ، جلسه ای تشکیل شد که البته قبل از آن هم در روز چهارم این ماه ، فرمانداری مهاباد محل جلسه ای بود که آقای کتانی ، فرماندار هم حضور داشت اما هیچ یک از این جلسات باعث نشد که مدیر عامل سرمایه گذاری شرکت سبز به وعده های خود عمل کند.

خانم نصراللهی دیگر نماینده ی مرغداران هم با اشاره به اینکه در حال حاضر واحدهای تولیدی مرغداری مهاباد تعطیل است گفت : در این مدت فرمانداری این شهرستان بخصوص آقای کتانی پشتیبان ما بوده ولی اگر جوابی نگیریم شنبه ی هفته ی آینده دوباره مقابل فرمانداری تجمع خواهیم کرد و حتی اگر لازم باشد به نهاد ریاست جمهوری در تهران هم خواهیم رفت.

یادآور می شود ؛ مجتمع کشت و صنعت مهاباد به همراه مجتمع کشت و صنعت مغان دو مجتمع بزرگ کشت و صنعت شمالغرب کشور بود که تا اواخر دهه شصت توليدات آن در کيفيتي خوب به ساير نقاط کشور و حتي خارج از کشور ارسال مي شد ، اما با واگذاري هاي متعدد و دست به دست شدن چندين باره آن مشکلات آن روز به روز بيشتر شد به طوريکه در دوران دولت قبل این مشکلات به اوج خود رسيد.

براساس شنيده ها صاحبان قديم (گروه دلفاني) با استفاده از رانت هاي مرکزي مجتمع را تصاحب کردند و دو سال قبل قصد داشتند زمين هاي چند صد هکتاري و مرغوب آن را قطعه بندي و به فروش برسانند که با اعتراضات مردمي از آن صرف نظر کردند.

صاحبان این مجتمع که طی سالهای گذشته هریک سود خودرا برداشت کردند و زیان شرکت و بیکاری صدها کارگر را سبب شده اند مجتمع را که قرار بود نگين خاورميانه باشد به زخمي چرکين تبدیل کرده اند که هر از گاهي زمينه ساز التهاب افکار عمومي و مردم منطقه مي شود.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: تجمع ، نمایندگان ، مرغداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.