مهاباد؛

برداشت گیلاس اشنویه

هر شهری با داشتن ویژگی های خاصی که دارد در بین مردم شهرهای مختلف و حتی دیگر کشورها با آن اسم شناخته میشود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از مهاباد؛  اشنویه در آذربایجانغربی ، یکی از این شهرهاست که در این فصل با طعم شیرین گیلاسش به مسافران خوش آمد میگوید ، میوه ای که این روزها وقت چیدن آنست و طرفداران زیادی هم دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه گفت : در این شهرستان ، دویست و هشتاد و سه هکتار از باغات به کشت گیلاس اختصاص دارد که از مجموع این مقدار ، صد و سی و دو هکتار به مرحله ی باردهی رسید ه است.

حسینی اضافه کرد : امسال از صد و سی و دو هکتار باغ گیلاس در اشنویه که به مرحله ی باردهی رسیده است هشتصد تن محصول برداشت و روانه ی بازار خواهد شد که بطور میانگین در هر هکتار ، هفت تن برداشت میشود.

وی افزود : در باغاتی که باغداران شیوه ی مدیریت بهتری را مد نظر قرار داده اند و با کارشناسان جهاد کشاورزی در ارتباط بوده اند ، تا ده تن هم برداشت شده است.

بگفته رئیس جهاد کشاورزی اشنویه ، در حال حاضر سیصد خانوار در این شهرستان به طورمستقیممشغول برداشت وفروش گیلاس هستند که این خود عاملی مهم در اشتغال زایی این خانواده هاست.

حسینی ، مرغوبیت و تنوع تولید گیلاس را یکی از دلایل معروفیت و فروش خوب این میوه دانست و گفت : در این شهرستان شش نوع گیلاس شامل تک دانه زود رس ، خوشه ای ، محلی ، صورتی ، سفید ارومیه و زرد دانشکده ، تولید و روانه ی بازار می شود..

وی تصریح کرد :گیلاس اشنویه به کشورهایی نظیر عراق ، ارمنستان ، روسیه و ترکیه صادر می شود که به دلیل نبود امکانات سورتینگ یا بسته بندی ، بهره برداران اشنویه ای مجبورند گیلاس های برداشت شده را در جعبه های بزرگ به شهرهایی نظیر تبریز و ارومیه بفرستند تا از این شهرها ، گیلاس اشنویه به استان های همجوار و یا خارج از کشور صادر شود.

انتهای پیام/س
برچسب ها: برداشت ، گیلاس ، اشنویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.