مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران گفت: کلیه امور در خصوص دستگیری و برخورد با اتباع خارجی با نیروی انتظامی است و کلیه دستگاه ها موظفند همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند تا این امر به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ تقی شفیعی جلسه کارگروه اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان آمل که درفرمانداری آمل برگزارشد افزود: براساس قانون بازرس اداره کار و رفاه اجتماعی ضابط اجرای قانون کار است و این اختیار را دارد تا اتباع خارجی را بعنوان افراد غیر مجاز شناسایی و نسبت به برخورد ، ساماندهی و دستگیری آنها با همکاری نیروی انتظامی اقدام نماید.

شفیعی تاکید کرد: از آنجایی که بیشترین دستگاه ها و کارخانجات صنعتی استان مازندران در شهرستان آمل مستقر هستند لذا باید تصمیمات خاصی اتخاذ شود تا نسبت به جمع آوری و اخراج آنها از کشور اقدامات موثری صورت گیرد و ورود و اقامت اتباع خارجی بدون مجوز در مازندران جرم است.

حسین احسانی، معاون فرمانداری ویژه شهرستان آمل تصریح کرد: با توجه به نزدیکی شهرستان آمل به تهران به ویژه در این فصل شاهد حضور اتباع خارجی بخصوص مهاجرین افغانی در منطقه لاریجان هستیم که انشااله با همکاری و مساعدت تمامی ارگانها و دستگاه های ذیربط در خصوص این امر مهم اقدامات موثری صورت گیرد.

وی افزود: اگر قرار بر این باشد که اتباع و مهاجرین خارجی در جایی مشغول بکار باشند این امر با نظارت و اخذ مجوز از دستگاههای ذیربط به خصوص مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی صورت گیرد.

علی رجبی، مدیرکل ثبت احوال مازندران در ادامه جلسه اظهار داشت: مشکلات ما در خصوص اتباع و مهاجرین خارجی فقط با پیشگیری حل شدنی است و باید در خصوص رسیدگی به این موارد با برنامه ریزی خاصی وارد شویم.

وی ادامه داد: ما بعنوان سرباز نظام و سرباز مقام معظم رهبری باید وظایف مان را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران افزود: در شهرستان آمل با توجه به فصل تابستان و بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با استان تهران با هجوم اتباع خارجی به این شهرستان بخصوص در منطقه لاریجان مواجه هستیم و باید آموزشهای لازم در این خصوص به دستگاهها و افراد ذیربط داده شود تا در برخورد با مهاجرین بخصوص اتباع افغانی موفق عمل کنیم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران تاکید کرد: اداره کل ثبت احوال مازندران آمادگی دارد با تمام توان در خصوص ساماندهی و رسیدگی به امور سجلی اتباع و مهاجرین خارجی اقدامات موثر و مفیدی انجام دهد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.