مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی استان در دو ماهه نخست سال ۹۴ با افزایش ۱۶ درصدی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، محمد محمدپور اظهار داشت: صادرات فرآورده‌های لبنی در دو ماهه سال 93 رقم  بیش از35 میلیون دلاربوده که علاوه بر تحقق این رقم در دو ماهه 94 حدود 5 میلیون دلار، افزایش نیز داشته و به رقم بیش از 40 میلیون دلار رسیده است.

وی گفت: از لحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده‌های لبنی در دو ماهه سال 94 نسبت به مدت مشابه سال 93 بیش از 16 درصد رشد داشته است به‌طوری که از رقم  24 هزار تن به 28 هزار تن افزایش یافت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: محصولات و فرآورده‌های لبنی استان به کشورهای عراق، کویت و عربستان که مهم‌ترین بازارهای هدف استان در این بخش بوده و نیز به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.

محمدپور، ظرفیت استان در تولید و صادرات فرآورده‌های لبنی را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و رفع مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی صادراتی فرآورده‌های لبنی، تأمین مواد اولیه این واحدها، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، روند رو به رشد صادرات این بخش را حفظ و توسعه بخشیم.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: لبنیات ، صادرات ، فراورده ، ساری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.