23 محصول مواد غذایی برچسب گذاری هشداری دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، استاندار مازندران در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مازندران گفت: برچسب گذاری مواد غذایی یک طرح کشوری بوده و باید به آن توجه جدی داشت.

فلاح جلودار افزود: با توجه به اهمیت سلامت مردم مازندران به دلیل رتبه نخست چاقی در کشور، پیگیری افزایش این برچسب گذاری بسیار مهم است.

به گفته استاندار مازندران واحدهای تولیدی که اشتغال خانگی داشتند به دلیل عدم نظارت برخی از مسئولان از رده فعالیت خارج شدند.

فلاح افزود: با مدیریت درست می توانیم جایگاه خاصی را برای مشاغل خانگی در استان در نظر بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در این نشست گفت: از اردیبهشت امسال فرآورده های غذایی که جدید قرار است پروانه کسب کنند ، مواد غذایی که از 30 خرداد وارد کشور می شوند و مواد غذایی که از شهریور امسال تمدید پروانه خواهند شد، منوط به برچسب گذاری با رنگ های هشداری (سبز،زرد و قرمز) می شوند.

جان بابایی با بیان اینکه23 محصول مواد غذایی برچسب گذاری هشداری دریافت کردند، افزود: آموزش وسیعی برای این برچسب گذاری ها مورد نیاز است تا برای افراد سوء تفاهم ایجاد نشود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار است میزان کالری، چربی، اسید چرب ترانس، قند، نمک و ... با علائم هشداری نمایش داده شود تا افراد با توجه به وضعیت جسمانی خود از آن استفاده کنند.

جان بابایی افزود: ساخت اورژانس ها در دستور کار علوم پزشکی قرار دارد.

وی یادآور شد: بعد از ایام عید دو جلسه ورزش همگانی را در مرکز شهر داشتیم و سازمان ها هم می توانند به مدت 15 دقیقه ورزش همگانی را در ادارات تصویب و اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: پارسال 30 هزار ماده غذایی مورد آزمایش غذایی قرار گرفت و سلامت غذا از اولویت های کار ما است.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: ساری ، برچسب ، مواد ، غذایی ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.