بودجه‌ جدید کمیته ملی المپیک در حالی شده که با وجود انتظارات برای بازی‌های المپیک در پیش به نظر می‌رسد نباید آن را کافی دانست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته بودجه کمیته ملی المپیک اعلام شد. 
 
بودجه‌ای که اگر چه با افزایش 8 درصدی همراه بوده، اما ناکافی به نظر می‌رسد، چرا که در فاصله یک سال مانده به المپیک "ریو" به طور قطع پاسخگوی رشته‌های المپیکی ورزش ایران نخواهد بود. 
 
در حالی که از مدت‌ها قبل رایزنی برای افزایش اعتبارات کمیته ملی المپیک مطرح می شد و کارشناسان و مسئولان این کمیته درخواست‌های خود را برای این افزایش به دولت اعلام کرده بودند، اما این افزایش در نهایت به 8  درصد رسید، مخالفان و موافقان این تخصص اعتبارات حالا باید منتظر نتایج آن بنشینند. 
 
آن طور که شنیده می‌شود کمیته ملی المپیک برای بهبود شرایط و حمایت فدراسیون‌های المپیکی و مدال آور که تعدادشان  به 19 رشته میرسد چیزی در حدود 120 تا 130 میلیارد تومان تخمین بودجه‌ داشت،  اما  درخواستی حدود 80 تا 90 میلیارد اعتبارات هم می‌توانست این برنامه‌ها را عملی کند، اما در نهایت دولت و مجلس تنها 54.5 میلیارد تومان بودجه برای ورزش در نظر گرفتند که در سال 94-95 باید در عرصه‌های جهانی و قاره‌ای به دنبال سهمیه المپیک باشد و در کنار آن پاسخگوی رشته‌های غیر المپیکی که سهمی  از این بودجه دارند، هم باشد. 

مسئولان ورزش از مدت‌ها قبل اعلام کرده بودند، تخصیص اعتبارات برای آماده سازی ورزشکاران منوط به امسال است و اعطای آن برای سال بعد دردی از مشکلات ورزش  دوا نخواهد کرد چرا که در سال المپیک تنها باید به فکر اعزام باشیم نه بودجه! 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار