ابراهیمی:خصوصی سازی فیلم و سرگرمی جذابی است

مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: معلوم شد که خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال یک فیلم و سرگرمی جذاب است.

ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت وگو با  خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در ارتباط با رد صلاحیت شرکت کنندگان در مزایده سرخابی ها گفت: معلوم شد که خصوصی سازی یک فیلم و سرگرمی مهیج است و در عمل شاهد بودیم که هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاد.اگر هم استقلال و پرسپولیس در این مزایده صاحب خود را می شناختند باز هم دولت از دخالت در این دو باشگاه به طور کامل دست نمی کشید.

وی ادامه داد: وقتی باید از خصوصی سازی صحبت کرد که تمام تیم های لیگ برتر خصوصی شوند نه این که تنها به سوی استقلال و پرسپولیس نشانه رویم و بخواهیم آن ها را به اشخاص یا شرکت های غیردولتی واگذار کنیم. باید این سوال را از مسئولین پرسید که کدام تیم در ایران به صورت خصوصی اداره می شود ؟سپاهان ،فولاد خوزستان،نفت ،ذوب آهن،سایپا و...همگی از سرمایه های دولتی استفاده می کنند و هیچ اشاره ای به این که آن ها هم باید به بخش خصوصی واگذار شوند نمی شود .در واقع داستان خصوصی سازی تنها برای تضعیف سرخابی هاست.

ابراهیمی افزود:برای خصوصی سازی باید ترکیه را الگو قرار داد که با دادن وام به افراد و ارگانهای متقاضی خرید تیم های دولتی آن ها را به سمت خصوصی سازی پیش برد و باشگاه های حرفه ای چون گالاتاسرای و فنرباغچه محصول همین تفکرات هستند. ما می بینیم که هیچ فردی در اروپا به دلیل این که باشگاه ها در مسیر درست خصوصی شده اند اعتراضی به دستمزد وسایر هزینه های باشگاه ها نمی کند.

مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با دیدار این تیم مقابل الهلال بیان کرد: تیم الهلال در مجموع دو دیدار رفت و برگشت سرتر از پرسپولیس نشان داد  و مستحق صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان فوتبال آسیا بود.شرایط اکثر تیم های ایرانی و حتی تیم ملی به گونه ای است که هرگاه رو به فوتبال هجومی می آورند به دلیل فقدان هافبک های بازی ساز خوب نمی توانند حملات پردامنه ای را بر روی دروازه حریف ایجاد کنند ودر توپ های برگشتی از این حملات اسیر ضد حملات تیم مقابل می شوند.

پرسپولیس هم در دیدار شب گذشته با تدابیر برانکو ایوانکوویچ در نیمه اول به دفاع مطلق پرداخت اما مالکیت توپ بالای الهلالی ها و ایجاد روزنه های زیاد در عمق  خط دفاعی پرسپولیس منجر به گل اول آن ها گردید.

با شروع نیمه دوم و با بیرون آمدن سرخ پوشان از لاک دفاعی هافبک های الهلال بازی را در دست گرفته و موقعیت های فراوانی را خلق کردند که این حربه منجر به زدن گل دوم آبی پوشان ریاض شد. بعد از گل دوم جیورجیوس دونیس سرمربی الهلال با بیرون کشیدن محمد شلهوب تمرکز خط دفاعی تیم خود را زیاد کرد.در این دقایق توپ بیشتر در اختیار بازیکنان پرسپولیس بود اما سراسیمگی مانع از انجام نقشه های هدفمند و زهردار برای رسیدن به دروازه الهلال گردید.در مقابل این عربستانی ها بودند که با ضد حملات سریع گل سوم را به ثمر رسانده و کار را برای نماینده ایران تمام کنند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان ابراز داشت:سه نتیجه مشابه سه.صفر در خانه حریفان عربی نشان از ضعف مفرط پرسپولیس در بازی های خارج از خانه و به خصوص کم توانی مدافعین این تیم است.

ابراهیمی با انتقاد از برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس گفت: به سبک مربی گری برانکو هیچ اعتقادی ندارم .وی در خیلی از تیم هایی که در گذشته هدایت کرده نتایج مطلوبی نگرفته است.تنها تیم هایی که برانکو در آن ها تا حدودی خوب کار کرده تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه دینامو زاگرب کرواسی هستند که هر دوی این تیم ها ابزار و امکانات بسیار خوبی را در اختیار این مربی قرار دادند . در حقیقت ایشان برای نتیجه گیری متکی به ستاره ها است و اگر پرسپولیس می خواهد سال آینده امیدوار به نتیجه گیری باشد باید بازیکنان توانمند و خوبی را جذب کند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان این مصاحبه اظهار داشت : پرسپولیس باید به جوانگرایی روی آورد و دوره خیلی از بازیکنان کنونی در این تیم به پایان رسیده است. مثال های زیادی در فوتبال ایران وجود دارد که تیم ها با استفاده از جوانان جویای نام به موفقیت رسیده اند .پرسپولیس در سال 78 با جذب جوانانی چون رضا جباری،حسن خانمحمدی،علی کریمی ،علی انصاریان ،امیر حسین اصلانیان توانست قهرمانی های متعددی را به دست آورد . زمانی که امیر قلعه نویی برای اولین بار سرمربی استقلال گردید خواستار مهلتی سه ساله برای قهرمانی شد.

 وی درآن موقع با استفاده از جوانان تیمی را آماده کرد که طبق وعده این مربی در پایان سال سوم به قهرمانی رسید. در حال حاضر هم مدیران پرسپولیس باید با الگو قرار دادن تیم هایی مانند نفت تهران و فولاد خوزستان رک و روراست به مردم این قول را بدهند که با جوانگرایی پرسپولیس رویایی هواداران را شکل دهند


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار