استاندار کردستان ؛

لیاقت کردستانی‌ها برای هر نوع خدمتی در این استان

مردم کردستان مردم قدردانی هستند و لیاقت هرگونه خدمتی را از طرف نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، عبدالمحمد زاهدی در دیدار پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشورگفت: کردستان ظرفیت های زیادی در حوزه های معدن، کشاورزی، گردشگری، آب و مسائل فرهنگی دارد که به دلایل زیادی مغفول مانده و به بالفعل نرسیده است.

به گفته زاهدی اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و صنعت متاسفانه در کردستان جایگاه ضعیفی دارد و اگرچه اغلب واحدهای صتعتی کردستان کوچک است اما این واحدها پنجاه درصدشان تعطیل و نیمه تعطیل است.

زاهدی نرخ بیکاری در کردستان را 28 و یک دهم درصد عنوان کرد وافزود: سرانه مردم کردستان کمتر از نصف میانگین کشوری است و در سال تنها به چهار میلیون تومان می رسد.

استاندار کردستان در تشریح راهکارهای برون رفت کردستان از معضلات اقتصادی و اشتغال به سه سیاست صیانت از مشاغل و کارگاه‌های موجود، توسعه مشاغل کوچک و دستی و روستایی و همچنین برنامه ریزی بلند مدت برای احداث مجتمع های اقتصادی بزرگ اشاره کرد.

وی از پرویز فتاح رییس کمیته امداد کل کشور درخواست کرد برای ایجاد مجتمع های اقتصادی کلان در کردستان علی الخصوص در حوزه های معدن و مواد تبدیلی و صنایع پایین دستی سرمایه گذاری کنند وی به ظرفیت بالای کردستان در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: مردم کردستان به لحاظ ساختاری مردمان هنرمندی هستند و این سبب توسعه مشاغل هنری در کردستان شده است که باید بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.