نخست وزیر استرالیا اعلام کرد این کشور از شهروندانی که زمانی عضو گروههای تروریستی بودند، استقبال نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز؛ "تونی ابوت،" نخست وزیر استرالیا، به شهروندان این کشور هشدار داد اگر به گروههای تروریستی در خاورمیانه ملحق شوند، راه برگشت برای آنها بسیار سخت خواهد بود. وی همچنین اطمینان داد افرادی که از نبرد در کنار تروریستها پشیمان شده و خواستار بازگشت به استرالیا هستند، بدون شک بازداشت و محاکمه خواهند شد. همچنین صدور حکم زندان برای آنها اجتناب ناپذیر است.

اظهارات نخست وزیر استرالیا در حالی بیان شد که سه تبعه این کشور و از مظنونان حضور در گروههای تروریستی سوریه و عراق، درخواست بازگشت به استرالیا را مطرح کردند. "ابوت" معتقد است این افراد نمی‌توانند به سادگی ابراز پشیمانی کرده و بار دیگر در اماکن عمومی استرالیا حاضر شوند. چنین سهل‌انگاری از سوی کانبرا، خطر انجام عملیات تروریستی را در شهرهای مختلف استرالیا افزایش می‌دهد.

وکیل یکی از سه تبعه استرالیایی ذکر شده با نظر نخست وزیر مخالف است و مدعی شد سخت‌گیریهای این کشور راه را برای پشیمانی شهروندانی که از روی غفلت به گروههای تروریستی ملحق شده‌اند، می‌بندد.

آمار دقیقی از تعداد اتباع استرالیایی که به گروههای تروریستی در عراق و سوریه ملحق شده‌اند در دست نیست؛ اما تاکنون دست کم 70 نفر از آنها به استرالیا بازگشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار