معاون پیشگیری درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از پیدایش طرح پیمایش ملی خانوار در مورد شیوع مصرف مواد خبر داد و گفت: این طرح از خرداد ماه اجرایی شده و از مردم می‌خواهیم با سازمان بهزیستی همکاری کنند.

محسن روشن‌پژوه، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران ، گفت: لزوم داشتن آمار دقیق و قابل تعمیم به کل جامعه و الگوسازی برای سال‌های آینده در خصوص اعتیاد، موجب شد تا سازمان بهزیستی پیمایش ملی خانوار را در خصوص مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها در جمعیت عمومی کشور طراحی و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرایی نماید.

وی ادامه داد: هدف از این پیمایش شناخت شیوع مصرف مواد مخدر در کشور، انواع مختلف مواد و ارتباط آن با ویژگی‌های فردی و اجتماعی با افراد جامعه است.

وی تصریح کرد: این برنامه با یک طراحی دقیق و با استفاده از نظر متخصصین و صاحب‌نظران طراحی شده و دارای الگوی پژوهشی منحصر به فرد است.

روشن‌پژوه با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی آماده ورود به جامعه برای اجرای این پیمایش است، افزود: ساختار اجرایی این طرح طوری طراحی شده که در آن نظارت و مستندسازی و پایش با دقت بالا و در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی صورت خواهد گرفت.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه در روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه سال جاری از 120 پرسشگر که طی یک فرآیند انتخاب شده و دارای ویژگی‌های نظیر تحصیلات، سابقه کار و قابلیت‌های مناسب برای کارهای میدانی هستند دعوت به عمل آمده تا در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند، اظهار داشت: این افراد طی دو روز در کارگاه‌ها مورد آموزش قرار می‌گیرند و بعد از آزمون وارد مرحله‌ی اجرا می‌شوند.

روشن‌پژوه، در پایان گفت: از همه‌ی هم‌وطنان عزیز تقاضا داریم تا سازمان بهزیستی را در دست اجرا شدن این طرح یاری دهند و مطمئن باشند آمار و اطلاعات آنها در هیچ جا درج نخواهد شد و از آن در جهت برنامه‌ریزی برای پیشگیری و درمان اعتیاد استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار