نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن، از بين بردن استعدادها و جوانان كشور را از جمله آسیب‌های مواد مخدر برشمرد و گفت: جوانان با گرایش به موادمخدر فاقد هر گونه ‏بهره‌وری مي‌شوند.

محمدرضا خان محمدی خرمی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امروزه مواد شیمیایی توليد شده در دنيا، اكثرا با بدن سازگاری ندارند و اگر هر کدام از این مواد شیمیایی به عنوان مکمل، نگهداری ‏جوانی،  نیروزا و... استفاده شوند برای بدن مضر هستند.
 
وي در ادامه تاکید کرد: در حوزه موادمخدر باید دقت شود و مردم نباید فریب مافیای موادمخدر ‏را بخورند. امروزه مافیای موادمخدر برنامه دارند تا از ترکیب‌هایی که موادمخدر کمتری دارند، شروع کنند و ‏به آن رنگ و لعاب شادی‌زا بودن، لاغری، نگهداری جوانی، رفع افسردگی و... دهند. بعد از آن که طرف به ‏آن گرفتار شد، دز مواد را بالاترین مي‌برند.
 
نماینده مردم ابهر در خصوص رويكرد اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر گفت: نباید ‏آنهایی که معتاد شدند را به عنوان مجرم بشناسیم بلکه آنها بیمار هستند. البته به آن معنا نیست که برای ‏این افراد حصاری درست شود که برای پاکسازی اقدام نکنند بلكه به معناي آن است كه جامعه به‌عنوان مریض به آنها رسیدگی کند.
 
خانمحمدی خرمی افزود: برنامه‌‌ریزی‌های ‏جامع دولت باید در راستای پیشگیری باشد. برخوردهایی که با سرشاخه‌های توزیع‌کننده‌موادمخدر باشد و ‏حکم‌های قوه قضاییه باید کاملا بازدارنده باشد. ما باید چشم‌اندازی به نام سال پاک داشته باشیم و برای ‏رسیدن به این سال تلاش کنیم.
 
وي ادامه داد: باید اطلاع‌رسانی‌های دولت در حدی باشد ‏که اگر امروز یک نفر معتاد شد به عنوان بیمار و فردا به عنوان مجرم ببینیم تا علائم بازدارنده ایجاد شود و ‏پایه‌های ایران پاک از موادمخدر را برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده برنامه‌ریزی و پی‌ریزی کنیم. البته در این ‏راستا فقط ستاد مبارزه با موادمخدر نباید فعال باشد بلکه همه دستگاه‌ها، علمای بزرگ، مساجد و حوزه‌های ‏علمیه، دانشگاه‌ها و اساتید آن، آموزش و پرورش و همه نهادها باید همت بگمارند تا به این مهم دست پیدا ‏کنیم.
 
خانمحمدی خرمی گفت: آسیبی که موادمخدر به جامعه می‌زند این است که استعدادها و جوانان ما را می‌بلعد و از بین‌ می‌برد. ‏این خطر بسیار بزرگی برای کشور عزیزمان ایران است. جوانان با گرایش به سمت موادمخدر فاقد هر گونه ‏بهره‌وری شده و به معضل اجتماعی تبدیل مي‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار