سازمان بهزیستی کشور طرحی را اجرایی می‌کند که به وسیله آن می‌تواند گامی موثر در پیشگیری از عود اعتیاد بردارد.

محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد و درمان موثر آن نیازمند طیف وسیعی از خدمات می‌باشد.
 
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی الگوهای متعددی برای افراد معتاد که می‌خواهند تحت درمان قرار بگیرند دارد که از آن جمله می‌توان به درمان سرپایی اقامتی و بستری اشاره نمود.
 
روشن پژوه افزود: اگر بخواهیم فرآیند بهبودی ادامه پیدا کرده و درمان موثر و تاثیرگذاری در حوزه اعتیاد داشته باشیم می‌بایست مداخلاتی را آغاز حین و پس از درمان برای بیمار طراحی کنیم تا بتوانیم به این وسیله در پیشگیری از عود اعتیاد گامی موثر برداریم.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان بهزیستی 800 مرکز اقامتی و 1200 مرکز سرپایی درمان اعتیاد در سطح کشور دارد، تصریح کرد: ما برای اولین بار مراکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری معتادین را بنا نهادیم که اولین آن در اردیبهشت ماه سال جاری در شیراز افتتاح شد و قرار است به زودی در خرداد ماه 4 مرکز دیگر در شهر تهران راه‌اندازی نماییم.
 
وی اظهار داشت: افراد پس از بهبودی به این مراکز مراجعه کرده و در صورتی که سرپناه نداشته باشند اسکان داده می‌شوند و در زمینه‌های روانشناختی، مسائل شغلی، اختلافات خانوادگی و ... با کمک مددکاران مشاوره و ساماندهی می‌شوند.
 
روشن پژوه خاطرنشان کرد: ظرفیت اقامت در این مراکز 20 نفر بوده و هر مددکار می‌توان بین 20 تا 50 مورد آنها را مدیریت کند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: معتاد ، بهبود ، سرپناه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار