در حال حاضر بیش از دو سوم افراد جامعه تحرک بدنی ندارند و این افراد به طور گسترده در معرض انواع و اقسام عارضه‌ها و بیماری‌های استخوانی، مفصلی و عضلانی هستند.

محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از عوامل مهم و شایع بروز بیماری‌های مزمن و غیر واگیر، استعمال سیگار، مصرف بالای چربی، کلسترول خون بالا و ورزش نکردن و نداشتن تحرک و فعالت بدنی است. 

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های حوزه ارتوپدی نظیر پوکی استخوان و شکستگی های استخوانی و مفصلی به نوعی با عدم تحرک در ارتباط است، تصریح کرد: در سالهای اخیر به دلیل نوع زندگی مردم، عدم تحرک بدنی در بین افراد جامعه شایع شده و متاسفانه بسیاری از افراد با ورزش کردن میانه خوبی ندارند.

تکبیری تاکید کرد: در حال حاضر بیش از دو سوم افراد جامعه تحرک بدنی ندارند و این افراد به طور گسترده در معرض انواع و اقسام عارضه‌ها و بیماری‌های استخوانی، مفصلی و عضلانی هستند. 

وی گفت: به عنوان مثال بسیاری از افرادی که در ادارات و سازمان ها کار می‌کنند، حتی برای تهیه و خوردن یک چای نیز از پشت میز و صندلی خود بلند نمی‌شوند و به طور مداوم بدون تحرک هستند. 

تکبیری خاطر نشان کرد: بی تحرکی و نداشتن تحرک بدنی دامنگیر دانش‌آموزان و دانشجویان نیز شده و این افراد اغلب اوقات خود را در مدرسه، دانشگاه و منزل نشسته سپری می‌کنند.



 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار