ورزش کردن و داشتن تحرک بدنی مناسب، احتمال بروز یبوست را به ویژه در افراد سالمند تا نصف کاهش داده و همچنین در افراد مبتلا به درمان بیماری نیز کمک زیادی می کند.

علیرضا امیر سلیمانی متخصص بیماری‌های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در یک نگاه کلی می‌توان مهمترنی عوامل بروز یبومست را  به دسته عوامل غذایی، رفتاری و محیطی تقسیم کرد.

وی اظهار داشت: افرادی که  در طی یک روز تحرک بدنی ندارند و یا فعالیت بدنی کمی دارند، بسیار بیشتر در معرض ابتلا به یبوست و برخی دیگر از مشکلات گوارشی هستند.

امیر سلیمانی تاکید کرد:‌  ورزش کردن و داشتن تحرک بدنی مناسب، احتمال بروز یبوست را به ویژه در افراد سالمند تا نصف کاهش داده و هم چنین در افراد مبتلا به درمان بیماری نیز کمک زیادی می‌کند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل یبوست بی تحرکی و ورزش نکردن است، یادآور شد: بسیاری از شواهد نشان می‌دهند که نشستن پشت میز کار و یا در یک محل به ویژه عدم تحرک در اثر یک حادثه و تصادفات، احتمال بروز یبوست را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

امیر سلیمانی خاطر نشان کرد: همچین شواهد نشان می‌دهد که بروز یبوست در افراد ورزشکار و افرادی که روزانه نیم ساعت یا بیشتر پیاده‌روی می‌کنند نیز کمتر از دیگران است.

انتهای پیام/
برچسب ها: یبوست ، بیماری ، درد ، درمان ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار