نتایج یک تحقیق نشان داد که نیمی از افراد جامعه هیچ تحرک و فعالیت بدنی نداشته و بیش از 10 ساعت در روز را نشسته سپری می‌کنند.

سعید نورایی استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اغلب افراد جامعه اعم از خانه‌دار، کارمند و دانشجو و همچنین دانش آموز، ساعت‌ها پشت میز و روی صندلی می‌نشینند و هیچ توجهی به وضعیت سلامتی خود ندارند.

وی با بیان این که در سال‌های اخیر میزان نشستن مردم در یک محل و نداشتن تحرک بدنی به شدت افزایش یافته است، تأکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که نیمی از افراد جامعه هیچ تحرک و فعالیت بدنی نداشته و بیش از 10 ساعت در روز را نشسته سپری می‌کنند.

نورایی گفت: متأسفانه بسیاری از افراد کارمند و محصل که در محل کار، دانشگاه و مدرسه پشت میز می‌نشینند، وقتی به منزل باز می‌گردند نیز به مدت طولانی بر روی زمین یا مبل می‌نشینند و هیچ تحرکی ندارند.

وی یادآور شد: علاوه بر موارد فوق، اغلب افراد جامعه به وضعیت ایستادن، نشستن و خوابیدن خود نیز توجه ندارند که مجموع عوامل فوق موجب گسترش مشکلات و آسیب‌های ناحیه ستون فقرات، کمر و برخی دیگر آسیب‌های ارتوپدی می‌شود.




انتهای پیام/

برچسب ها: تحرک ، سلامت ، نشستن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار