رئیس اتحادیه آبزیان استان خوزستان در خصوص طرح توجیهی که اداره شیلات ویکی از بانک‌ها به جهت ایجاد اشتغال جوانان ارائه کرده بودند، اظهار داشت: متاسفانه این طرح از 8 سال پیش آغاز شد و قرار بود در سال 90 به اتمام برسد، هم‌چنان نیمه کاره‌ رها شده است.

محمد معلم، رئیس اتحادیه آبزیان استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص طرح توجیهی که اداره شیلات ویکی از بانک‌ها به جهت ایجاد اشتغال جوانان ارائه کرده بودند، اظهار داشت: متاسفانه این طرح از 8 سال پیش آغاز شد و قرار بود در سال 90 به اتمام برسد، هم‌چنان نیمه کاره‌ رها شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این طرح تنها دامی بود برای جوانانی که جویای کار بودند.

معلم در خصوص جزئیات طرح اظهار داشت: بنا بود این طرح با تسهیلاتی معادل 400 میلیون تومان برای هر تعاونی 7 نفره راه اندازی و اجرا گردد ولی متاسفانه بعد از گذشت 10 سال شاهد هستیم که این طرح نیمه کاره رها شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر6درصد کار به اتمام رسیده و مشکلاتی در این میان وجود دارد که مانع از اتمام قطعی و بهره‌وری از پروژه می‌گردد.

معلم اظهار داشت: با وجود اینکه اعلام شده بود به هر تعاومی تسهیلات داده خواهد شد اما بعد از گذشت چند سال اعلام شد به جهت زیرسازی‌ها هر نفر باید 90 میلیون تومان بپردازد و در حال حاضر نیز مبلغ 34 میلیون دیگر نیز باید پرداخته شود.

وی ادامه داد:جوانی که بیکار است، طبیعتا چنین پولی ندارد و ناچار است ملک و زمین بفروشد و یا وام یا قرض بگیرد و این یکی از مشکلات اساسی این جوانان است.

معلم در خصوص نحوه پرداخت پول به شیلات گفت: متاسفانه در این طرح با کارشکنی‌های شیلات و بانک مواجه هستیم و بسیاری از متقاضیان سهام خود را واگذار کرده‌اند.

رئیس اتحادیه آبزیان استان خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر شیلات اعلام کرده قبل از آبگیری باید کانال‌های فرعی سیم کشی شود و هزینه آن را نیز باید تعاونی ها بپردازند و زمانی که با اعتراض این 88 تعداد تعاونی مواجه شدند اعلام کردند که باید صبر کنید تا در ردیف بودجه سال آینده در نظر گرفته شود که با توجه به وضعیت افزایش تیم‌ها باز هم این جوانان خرمشهری هستند که باید متضرر شوند و با صراحت می‌گویم که این طرح تله‌ای برای جذب پول از مردم این شهربود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیلات ، کار ، ماهی ، آبزیان ، رشد ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار