معاون سازمان شيلات:

صندوق ميگو تشكيل می‌شود

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از تشکیل صندوق میگو با همکاری مشترک صندوق توسعه کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، حسین عبدالحی گفت: سال گذشته ۲۲ هزار تن می‌گوی پرورشی در مزارع می‌گوی کشور تولید شد. 

وی با تاکید بر اینکه استان بوشهر همواره بیشترین میزان تولید می‌گوی پرورشی را به خود اختصاص می‌دهد، یادآور شد: سال گذشته هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع پرورش می‌گوی بوشهر 
زیر کشت رفته بود. 

عبدالحی گفت: همچنین حدود ۸۰۰ هکتار مزرعه پرورش میگو نیز در استان هرمزگان به عنوان دومین استان بر‌تر تولید می‌گوی پرورشی زیر کشت رفت. 

وی به تولید می‌گوی پرورشی در استان‌های خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در آبادان، گمیشان و چابهار مزارع میگو ایجاد شده است. 

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: البته پرورش میگو در چابهار طی چند سال اخیر با شیوع بیماری دچار مشکلاتی شده است که هم اکنون در حال رفع آن‌ها هستیم. 

عبدالحی در باره پرورش می‌گوی گمیشان نیز گفت: این سایت به عنوان نخستین سایت پرورش میگو در شمال کشور است که توانست سال به سال پیشرفت چشمگیری داشته باشد. 

وی گفت: در سال جاری ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه پرورشی میگو زیر کشت خواهد رفت و تولید می‌گوی پرورشی به ۳۰ هزار تن خواهد رسید. 

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: به منظور بررسی وضعیت تولید می‌گوی پرورشی، جلسه‌ای با حضور وزیر کشاورزی، می‌گوکاران، مدیران بانک‌های عامل و مسئولان دامپزشکی برگزار شد. 

وی گفت: در این جلسه بر حل سریع مشکلات پرورش دهندگان تاکید و مقرر شد به منظور افزایش نقدینگی پرورش دهندگان تسهیلات بانکی بیشتری در اختیار آن‌ها قرار گیرد. 

عبد الحی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات تشکیل صندوق میگو خواهد بود که با همکاری مشترک صندوق توسعه کشاورزی و سازمان شیلات ایران صورت خواهد گرفت. 

وی گفت: از آنجا که صندوق توسعه کشاورزی یکی از سهام داران صندوق میگو محسوب خواهد شد، بخش زیادی از سرمایه صندوق میگو را تامین خواهد کرد. 

ایجاد صندوق میگو به تازگی مطرح شده است و تشکیل آن به یک فرصت نیاز دارد و امیدواریم در سال جاری شاهد تشکیل و راه اندازی صندوق میگو باشیم. 

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: با ایجاد صندوق می‌گو، پرورش دهندگان می‌توانند از تسهیلات لازم برای پرورش میگو بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: میگو ، شیلات ، صندوق توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار