مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به حجم بالای سهام عدالت به طور قطع آزادسازی آن تاثیر شگرفی بر بازار سرمایه خواهد گذاشت.

تاثیر شگرف آزادسازی سهام عدالت بر بازار سرمایه////تعطیلاتسید جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص سهام عدالت گفت: بر اساس آمار 48 میلیون نفر برگه سهام عدالت را دارند که آزادسازی این سهام طبق قانون به 10 سال زمان نیازمند است که پایان این مدت انتهای سال 94 خواهد بود؛ علاوه بر آن با عنایت به اینکه مجامع شرکت ها در تیر ماه برگزار می‌شود تا شهریور ماه قانون به آزادسازی آنها زمان داده است.

وی افزود: بعد از گذشت 10 سال، قسمتی از سهام از طریق سود آن آزاد می شود و مابقی برای آزادسازی باید به صورت نقدی پرداخت شوند.

وی در ادامه گفت: به جهت آنکه آزادسازی شکل مطلوب و مناسب به خود بگیرد آیین نامه مفصلی با بیش از 100 ساعت کار کارشناسی شده با محوریت سازمان خصوصی سازی و با همکاری نهادها و سازمان های مرتبط تدویین شده است که برای تصویب به وزارت اقتصاد و دارایی و پس از آن به هیئت دولت رفته است که پس از تایید در این مرحله نیز در قالب لایحه تقدیم مجلس می‌شود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به تاثیر آزادسازی بر روی سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه رقم آزادسازی بسیار بالا است به طور حتم تاثیر به سزایی بر روی بازار سرمایه خواهد گذاشت.

سبحانی در پایان درخصوص اطلاع رسانی در زمینه سهام عدالت گفت: در سایت سازمان خصوصی سازی با فاصله زمانی کوتاه اطلاعات جدیدی صورت می‌گیرد که افراد از این طریق می‌توانند اطلاعات خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار