وزیر نیرو:

کاهش اتلاف برق کشور تا مهر امسال به 10 درصد خواهد رسید

بيستمين همايش شبکه‌های توزيع برق امروز با حضور وزير نيرو و هزار و 200 مهمان داخلی و خارجی در تالار فردوسی دانشگاه سيستان و بلوچستان آغاز بکار کرد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، وزير نيرو با قدر داني از برگزاري اين نشست را در سيستان و بلوچستان گفت: اين همايش مي تواند فرصتي مناسب براي بازنگري در وظايف شبکه هاي توزيع و برنامه هاي آتي و همچنين استفاده از نظرات متخصصان و دانشگاهيان باشد . 

چيت چيان در خصوص برنامه هاي کاهش تلفات برق گفت : طبق برنامه ريزي انجام شده قرار است تمام شرکتهاي توزيع کشور ميزان کاهش اتلاف برق را تا مهر  امسال به 10 درصد برانند . 

وي گفت: با توجه به پراکندگي مناطق جغرافياي در کشور بخصوص در سيستان و بلوچستان بايد علاوه بر شبکه هاي متمرکز توليد برق از واحدهاي توسعه توليد برق پراکنده استفاده کرد تا برق رساني به نحو مطلوب در اين مناطق انجام شود . 

وزير نيرو توجه و توسعه انرژي هاي نو را از برنامه هاي ديگر اين وزارت خانه عنوان کرد و گفت : اين انرژي ها در سيستان و بلوچستان بطور مطلوب مانند تابش خورشيد و باد در دسترس است که بايد براي استفاده از اين انرژي از مشارکت بخش خصوصي و همکاري مسئولان استانها بهره برد . 

چيت چيان اصلاح نظام يارانه و تعرفه برق اداره شرکتهاي برق بصورت بنگاههاي اقتصادي و وصول مطالبات قبل از سال 93 از مشترکان بدهکار را از جمله برنامه هاي وزارت نيرو براي ساماندهي اقتصادي برق عنوان کرد وگفت: شرکتهاي توزيع در صورت اجراي اين راهکار مي توانند از منابع مالي حاصل شده در برنامه هاي خود از جمله کاهش تلفات برق استفاده کنند . 

وزير نيرو ايجاد هماهنگي بين شرکتهاي برق با مخابرات براي ارائه خدمات بهتر به مردم ، مديريت مصرف برق، رفع موانع توليد برق و توسعه نيرو گاهها را از جمله برنامه هاي اين وزارتخانه عنوان کرد . 

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، اتلاف ، برق ، توزیع ، تلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار