واگذاری سرخابی‌ها کلید خورد/ ادامه مسیر واگذاری پس از مزایده

پس از مدت ها تلاش، امروز پاکت های مزایده واگذاری سرخابی ها به سازمان خصوصی سازی رسید و گوش‌ها را برای اعلام اسامی برگزیدگان تیز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،پس از مدت ها تلاش برای واگذاری دو تیم پر طرف دار استقلال و پرسپولیس سرانجام در سومین مزایده، پاکت های متقاضیان به سازمان خصوصی سازی رسید و خریداران واقعی پا به عرصه ی عمل گذاشتند تا علاقه شان به یکی از این دو تیم را ثابت کنند.

سومین مرحله واگذاری با سهولت در شرایط  با قیمت پایه 290 میلیارد تومان به صورت 20 درصد نقد و مابقی اقساط 5 ساله تعیین شد که در کنار آن خریداران از مزایای دیگری همچون حضور صاحبان تیم های لیگ برتری و آزاد سازی سهام این باشگاه ها به میزان پرداخت نقدی از وثیقه سازمان برخوردار بودند.

در طی اين واگذاری براي تيم استقلال دارایی‌هايی اعم از اسم و علامت تجاری (برند)، مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار؛ تاسیسات و تجهیزات مجموعه به‌ مساحت عرصه 38500 مترمربع و 4289 مترمربع اعیان، ساختمان مرکزی شرکت به‌ مساحت عرصه 224 مترمربع و 900 مترمربع اعیان، ملک واقع در منطقه تلو به ‌مساحت عرصه 30 هزار مترمربع از جمله دارایی‌ها و املاک باشگاه استقلال اعلام شد.

همچنین دارایی ها برای باشگاه پرسپوليس شامل اسم و علامت تجاری (برند)، مجموعه ورزشی شهید درفشی‌فر، تاسیسات و تجهیزات مجموعه به‌ مساحت عرصه 17969 مترمربع و مساحت اعیان 4125 مترمربع به ‌علاوه ساختمان مرکزی شرکت به ‌مساحت عرصه 194 مترمربع و مساحت اعیان 750 مترمربع نیز از جمله دارایی‌ها و املاک باشگاه پرسپولیس اعلام گردید. 

شایان ذکر است بدهی های مربوطه بر عهده دولت است و خریداران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارند.


با فراهم شدن تمام این شرایط امروز پاکت های خرید بر روی میز فروش سازمان خصوصی سازی قرار گرفته تا آینده این دو تیم را به نحو احسن رقم بزنند.

ادامه روند انتقال پس از برگزاری این جلسه به این صورت دنبال می شود که سازمان خصوصی سازی اسامی برندگان را پس از تایید اهلیت آنها اعم از شرط نداشتن بدهی معوق بانکی،عدم سابقه محکومیت موثر کیفری و عدم سو سابقه امنیتی به هیئت واگذاری اعلام خواهد کرد که پس از تایید مجدد صلاحیت از این وزرا برگزیده نهایی به عموم مردم معرفی خواهد شد.

خریداران مبدا اقساط خود را ثمن معامله 8 اردیبهشت قرار خواهند داد و باقی مانده مبلغ را با فواصل زمانی 6 ماهه و با نرخ سود 15 درصد به حساب مد نظر واریز می کنند.

در نهایت دو باشگاه فعلی منحل خواهد شد و اسپانسر های جدید مسئولیت آتی این دو تیم را بر عهده خواهند گرفت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار