گزارش/

آیا 9 اردیبهشت پایان داستان واگذاری سرخابی‌ها خواهد بود؟

واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس از جمله اقدامات بزرگ سازمان خصوصی سازی به شمار می‌آید که همه در انتظار روز موعود برای مرحله سوم واگذاری هستند.

آیا 9 اردیبهشت پایان داستان واگذاری سرخابی‌ها خواهد بود؟به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس اقدامی است که از سوی سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان از سال 89 کلید خورد و همچنان ادامه دارد.

با مصمم تر شدن عزم مسئولین در سال گذشته برای واگذاری، 27 بهمن ماه را اولین تاریخ برای مزایده واگذاری این دو تیم انتخاب کردند و شرایط آن به صورت 40 درصد و مابقی اقساط دو ساله تعیین شد که به دلیل عدم استقبال متقاضیان برای خرید و شرایط نامناسب، واگذاری کنسل و به روز دیگری موکول شد.

پس از ناکام ماندن مرحله اول واگذاری، سازمان خصوصی سازی 19 اسفند را برای سری دوم مزایده انتخاب کرد که برای افزایش احتمال خرید در مرحله دوم، شرایط واگذاری را به نفع خریداران تغییر داد، به گونه ای که میزان پرداخت نقدی به 25 درصد کاهش و اقساط به 4 سال (با فواصل 6 ماهه) افزایش پیدا کرد، البته با وجود این تغییرات مرحله دوم واگذاری نیز موفقیت آمیز نبود و باعث شد با تمام تلاش های سازمان خصوصی سازی پرونده واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس در پایان سال 93 همچنان باز بماند.

با آغاز سال 94 و شروع سال کاری جدید طرفداران این دو تیم همچنان پیگیر سرنوشت تیم محبوبشان بودند که خبرهایی از سوی سازمان خصوصی سازی مبنی بر واگذاری این دو تیم در تاریخ 9 اردیبهشت ماه به گوش رسید به گونه ای که در مرحله سوم شرایط از دو مزایده قبلی آسان تر و پرداخت نقدی به 20 درصد کاهش و بازپرداخت اقساط به پنج سال افزایش یافت.

همچنین صاحبان تیم‌های لیگ برتر که تا قبل از این مرحله امکان خرید این تیم ها را نداشتند می توانند به عنوان خریدار به مزایده ورود پیدا کرده و محدودیت‌های این حوزه برداشته شد. علاوه بر این نکات، خریداران در این مرحله به میزانی که پرداخت نقدی دارند سهام باشگاه را از وثیقه سازمان خصوصی سازی خارج می‌کنند در صورتی که در مرحله یک و دو این امتیاز به خریداران داده نشده بود.

فارغ از درستی مسیر واگذاری این دو باشگاه، سازمان خصوصی سازی با در نظر گرفتن امتیازاتی در این مرحله برای خریداران امیدوار است که این طومار بلند بالا به اتمام برسد و این موفقیت به لیست واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی اضافه شود و این گونه ما را به ادامه واگذاری تیم‌های لیگ برتری و هزینه‌بر برای دولت امیدوار کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
نه بابا(آقا) ساده ای!
آخرین اخبار