مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

نهم اردیبهشت ماه مرحله سوم مزایده سرخابی‌ها / تغییر در شرایط واگذاری

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: مزایده سوم دو تیم استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه در محل سازمان خصوصی‌سازی صورت می‌گیرد.

سید جعفر سبحانی مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص تاریخ سومین مرحله واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: مزایده سوم در چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه ساعت 2 بعد از ظهر در محل سازمان خصوصی‌سازی برگزار خواهد شد و متقاضیان فرصت دارند تا سه شنبه هشتم اردیبهشت ماه پاکت قیمت پیشنهادی را به سازمان تحویل دهند.

وی درخصوص آگهی مزایده نوبت سوم سرخابی‌ها گفت: آگهی نوبت اول چهارشنبه 26 فروردین ماه و نوبت دوم آن در چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه در روزنامه‌های کثیرالانتشار به چاپ خواهد رسید.

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی به تغییرات صورت گرفته در مرحله سوم اشاره و بیان داشت: پرداخت نقدی اولیه از 25 درصد به 20 درصد کاهش و بازپرداخت اقساط از چهار سال به پنج سال افزایش داشته است.همچنین صاحبان تیم‌های لیگ برتری که قبل از این امکان خرید این تیم را نداشتند می‌توانند به عنوان متقاضی این دو تیم باشند و دیگر با محدودیت رو برو نیستند.

وی درخصوص خرید این دو تیم توسط صاحبان لیگ برتر گفت: اگر فردی صاحب لیگ برتری باشد می‌تواند در این مزایده شرکت کند با این تفاوت سال آینده در لیگ برتر نمی‌توانند صاحب دو تیم به طور همزمان باشند زیرا این مورد با قوانین فیفا در تضاد است.

سبحانی با اشاره به قیمت پایه واگذاری این دو تیم گفت: قیمت پایه هیچ گونه تغییری نداشته و استنباط ما بر این است که این قیمت کاملا کارشناسی شده و بر اساس دارایی‌ها و برند این دو تیم است.همچنین بدهی‌های این تیم به هیچ عنوان بر عهده خریداران قرار نمی‌گیرند و دولت موظف است بر اساس بودجه دولتی آن را پرداخت کند.

وی در ادامه به نکته مثبت دیگری در مزایده اشاره و بیان داشت: خریدار به میزانی که پرداخت نقدی داشته باشد سهام این باشگاه را از وثیقه سازمان خصوصی‌سازی خارج می کند در صورتی که تا قبل از این تا پایان اقساط در وثیقه سازمان خصوصی‌سازی بود.

سبحانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات در مرحله سوم مزایده امید است پرونده خصوصی‌سازی این دو تیم سرشناس بسته شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، خصوصی ، مزایده ، سرخابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار