سبحانی:

محدودیت خرید سرخابی‌ها برداشته شد

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: صاحبان تیم‌های لیگ برتر از این پس می‌توانند در مزایده تیم‌های پرسپولیس و استقلال شرکت کنند.

محدودیت خرید سرخابی‌ها برداشته شدسبحانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در مرحله اول و دوم مزایده سرخابی‌ها صاحبان تیم‌های لیگ برتر نمی‌توانستند در مزایده شرکت کنند اما الان در مزایده سوم می‌توانند شرکت کنند. 

سبحانی در ادامه عنوان کرد: اگر صاحبان تیم‌های لیگ برتر توانستند در مزایده سوم برنده شوند و آن وقت در فصل بعد نمی توانند صاحب دو تیم در لیگ برتر باشند و چرا که الزامات AFC و FIFA اجازه این کار را به آن‌ها نمی‌دهد.
 
بر این اساس آن‌ها یا باید باشگاه استقلال یا پرسپولیس را عهده دار باشند یا باید باشگاه قبلی خود را اداره کنند.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه طی نوبت اول و دوم مزایده سرخابی‌ها خریداری برای خرید امتیاز دو باشگاه نیامد و بر این اساس هیأت واگذاری سرخابی‌ها و سازمان خصوصی سازی آسیب شناسی کردند و شرایط جدیدی را پیشنهاد کردند.
 
مشاور سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: به هر حال نوبت سوم مزایده سرخابی‌ها چهارشنبه 9 اردیبهشت ماه ساعت 14 در محل سازمان خصوصی سازی برگزار می شود، قیمت پایه همان 290 میلیارد تومان است که این قیمت کارشناسی شده است اما در شرایط واگذاری تغییراتی صورت گرفته است. 

سبحانی اظهار داشت: در نوبت اول خریدار باید 40 درصد نقد پرداخت می‌کرد، در نوبت دوم به 25 درصد کاهش یافت و در نوبت سوم هم به 20 درصد تقلیل دادیم، بازپرداخت اول طی دو سال باید صورت می‌گرفت و در نوبت دوم به 4سال تغییر یافت و در نوبت سوم 5ساله شد.
 
مشاور سازمان خصوصی سازی عنوان کرد: به هر حال ما احساس می‌کردیم که این شرایط به نفع خریداران باشد، همچنین ارزیابی‌
مان این است که چهارشنبه 9 اردیبهشت ماه با حضور  خریدار مزایده سوم صورت می‌گیرد.
 
سبحانی عنوان کرد: آخرین فرصت ارائه پاکت توسط خریداران سه شنبه 8 اردبهشت ماه خواهد بود، آگهی مزایده سوم 26 فروردین ماه در روزنامه چاپ می‌شود و چهارشنبه هفته بعد یعنی سوم اردیبهشت ماه این آگهی در روزنامه تکرار خواهد شد.
 
وی در مورد اینکه اگر خریدار پیدا نشد، آن وقت وضعیت به چه صورت می‌شود، بیان کرد: البته با توجه به مذاکره کننده‌ها و تقاضاهای غیر مستقیم با تسهیلات ایجاد شده به طور حتم خریداران در روز مقرر پاکت ارائه می‌دهند، به لحاظ قانونی هم دست سازمان خصوصی سازی باز است و می‌تواند مزایده چهارم را برگزار کند.
 
وی بیان کرد:‌ همچنین اگر خریداری در مزایده سوم پیدا نشد سازمان خصوصی سازی می‌تواند از طریق مذاکره این مشکل را برطرف کنند، اما تصورمان این است که خریدار برای استقلال و پرسپولیس پیدا می‌شود. 

سبحانی بیان کرد: برند باشگاه‌های سرخابی‌ و دارایی‌هایشان از جمله ورزشگاه درفشی فر مرغوبکار و تلو در مجموع با قیمت پایه 290 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
 
وی اظهار داشت: ارزیابی ما این بود که خریداران روی قیمت پایه مشکلی ندارند و فقط خواستار تغییر شرایط هستند که ما هم این کار را انجام دادیم و شرایط را تغییر دادیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال ما شرایط را به نفع خریداران تغییر دادیم و همچنین امیدوار هستم روز چهارشنبه 9اردیبهشت ماه مزایده خوبی با حضور خریداران برگزار شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، لیگ برتر ، پرسپولیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار