رئیس جمهور آمریکا در نطق هفتگی خود علل اهمیت توافقنامه های جدید تجاری را بر اقتصاد، فعالیت های تجاری، وضع کارگران و ارزش های جامعه آمریکا تشریح کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت توافقات تجاری جدید برای اقتصاد طبقه متوسط بسیار حیاتی است. وی گفت این کشور زمانی بهترین کارکرد را دارد که هر کس از فرصت عادلانه برخوردار شود هر کسی منافع و خواسته های عادلانه خود را به بدست بیاورد و همه افراد بر اساس قواعد یکسان و مشابهی عمل کنند. اوباما گفت هر توافقنامه ای که وی امضا می کند کاملا پیشرو و توسعه گرا خواهد بود و امتیازات زیادی برای کارگران و محیط زیست ایجاد خواهد کرد. این توافقات همچنین زمینه های یکسانی را برای همگان فراهم می کند و زمانی که زمینه های یکسان ایجاد شوند کارگران آمریکایی همیشه موفق می شوند.
باراک اوباما افزود:ما در جهانی زندگی می کنیم که کارگران ما ناچار هستند در سطح جهانی رقابت کنند. حتی هم اکنون کارگران ما در حوزه هایی با قواعد متفاوت رقابت می کنند. به همین علت آمریکا باید قوانین اقتصاد و تجارت جهانی را تدوین کند تا کارگران ما بتوانند در سطح جهانی رقابت کنند. من درک می کنم که چرا افراد زیادی درباره توافقات تجاری بدگمان هستند. توافقات تجاری گذشته شامل حمایت هایی نبوده اند که ما امروز بدنبال آنها هستیم. ما باید از گذشته درس هایی را بگیریم. اما متوقف کردن اقتصاد جهانی در پشت مرزهای مان یکی از این درس ها نیست. ما نباید در برابر آینده تسلیم بشویم چون متعهد شده ایم در آینده برنده شویم. اگر آمریکا امروز قوانین اقتصاد جهانی را به نفع کارگران خود تدوین نکند در حالی که اقتصاد آن قدرتمند است در آینده چین این قوانین را تدوین خواهد کرد. من شهرهایی را دیده ام که در آنها کارخانجات تعطیل شده اند و فرصت های شغلی از میان رفته اند. من نمی پذیرم که این وضع ناشی از کم کاری کارگران ما است زیرا زمانی که زمین بازی آماده باشد و قواعد یکسان باشند هیچ کس نمی تواند ما را شکست بدهد. به همین علت زمانی که به ریاست جمهوری رسیدم تلاش کردم فعالیت های تجاری را به شکلی سازماندهی کنم که به نفع طبقه کارگر آمریکا باشد. این همان هدفی است که در شراکت تجاری جدید آسیا اقیانوسیه برای تحقق آن مذاکره کرده ایم. این منطقه مرکز رشد سریع بازارهای جهان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار