دبیر کل سازمان ملل توقف شهرک سازی ها و اقدامات غیرسازنده رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ای پی تی ان، دبیر کل سازمان ملل، توقف شهرک سازی ها و اقدامات غیرسازنده رژیم صهیونیستی را خواستار شد. 

بان کی مون در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع خاورمیانه و مناقشه اسرائیل و فلسطین گفت: « افراد بسیاری کشته و خانواده های بسیاری از هم پاشیده است، زندگی بسیاری خراب و بی‌اعتمادی زیادی ایجاد شده است. نهایتاً این گروه های (درگیر) هستند که باید تعهد و شهامت لازم را برای ترسیم راه عملی به سوی آینده بهتر، نشان دهند». 

بان کی مون افزود: «من به طور جدی از دولت تازه ای که در اسرائیل روی کار می‌آید، می خواهم تعهد خود را به راهکار تشکیل دو کشور اعلام کند و برای ایجاد فضایی که بازگشت دوباره به مذاکرات معنادار را به همراه خواهد داشت، گام های مطمئنی مانند توقف شهرک سازی ها بردارد». 

دبیر کل سازمان ملل از توافق اخیر بین فلسطین و رژیم صهیونیستی که باعث شد اسرائیل تاکنون چهارصد و هفتاد میلیون دلار از درآمدهای (مالیاتی) گردآوری شده را به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل کند، استقبال کرد. با وجود این، بان کی مون گفت: «نگه داشتن مکرر اینگونه درآمدها نقش مخرب دارد و به توانایی دولت فلسطین برای عمل به مسئولیت هایش آسیب جدی خواهد زد». 

دبیر کل سازمان ملل، اقدامات بیشتر جامعه بین المللی را برای حمایت از مذاکرات اسرائیل با فلسطین خواستار شد و تعهد سازمان ملل را به حمایت از اینگونه تلاش ها اعلام کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار