قوام نصیری گفت: کمبود تجهیزات رادیوتراپی در گذشته وجود داشته و هم‌اکنون نیز این کمبود ادامه دارد.

محمدرضا قوام نصیری رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: امروز نشستی با شرکت‌های مختلف در خصوص برگزاری همایش کلینیکال آنکولوژی برگزار می‌کنیم.

وی در خصوص وضعیت دستگاه‌های رادیوتراپی کشور اظهار داشت: کمبود تجهیزات رادیوتراپی در گذشته وجود داشته و هم‌اکنون نیز این کمبود ادامه دارد.

انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی در خصوص رفع کمبود تجهیزات رادیوتراپی در کشور با وزارت بهداشت رایزنی‌هایی داشته اما از آن طرف به این مسئله توجه چندانی نشده است.

رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ادامه داد: اعتبار کافی برای تجهیز مراکز آموزشی رادیوتراپی و آنکولوژی چون شهید بهشتی مشهد و شیراز وجود دارد اما توجهی نسبت به این مسئله نمی‌شود.

قوام نصیری تصریح کرد: دستگا‌ه‌های رادیوتراپی کشور نسبت به نوع جدیدتر آن، قدیمی محسوب می‌شوند این دستگاه‌ها‌ کاربردهای مختلفی چون برطرف کردن ضایعات پوستی دارد نوع کواک، دستگاه‌های رادیوتراپی از رده خارج شده است و نوع شتاب‌دهنده دستگاه رادیوتراپی، تک‌ انرژی هستند و 6 میلیون ولت برق استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: تکنیک‌ها و دستگاه‌های جدید رادیوتراپی در هیچ منطقه‌ای از ایران وجود ندارد و استفاده از آنها در کشور آغاز نشده است. به وسیله انجمن در خصوص بهره‌برداری تکنیک‌ها و دستگاه‌های جدید رادیوتراپی رایزنی‌هایی با معاونت‌ درمان و وزیر بهداشت شده اما تاکنون این رایزنی‌ها بی‌نتیجه مانده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار