لزوم تحت پوشش قرار گرفتن آمپول هرسپتین

در صورتی که آمپول هرسپتین تحت پوشش بیمه قرار بگیرد برای بیمارانی که سرطان سینه آنها مثبت است در زمینه هزینه‌ها تفاوت زیادی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ لعبت گران پایه جراح سینه در نشست خبری سرطان سینه که امروز 15 بهمن ماه د رهتل اسپیناس برگزار شد، با اشاره به پوشش بیمه‌ای جزئی  برای آمپول هرسپتین گفت: بیمه‌ها آمپول هرسپتین را به صورت جزئی تحت پوشش بیمه قرار می دهند در حالی که قیمت آن بین 3.5 تا 4 میلیون تومان است و افراد در مراحل 3 و 4 بیماری سرطان سینه  مجبور به استفاده از 50 عدد این آمپول هستند.

وی افزود: برای بیمارانی که سرطان سینه آنها مثبت است اگر آمپول هرسپتین تحت پوشش بیمه قرار بگیرد در زمینه قیمت آن تفاوت زیادی برای آنها خواهد بود افراد مبتلا به سرطان سینه به طور غالب به دلیل هزینه بالای استفاده از این آمپول درمان را رها می‌کنند.

این جراح سینه ادامه داد: هزینه بازسازی سینه برای افراد مبتلا به سرطان سینه تحت پوشش بیمه قرار ندارد در حالی هزینه آن 7  تا 8 میلیون است و این عمل برای آنها با عمل زیبایی متفاوت است.

تاثیر 10 درصدی ژنتیک در ابتلا به سرطان سینه

گرانپایه در ادامه گفت: از هر 7 یا 8 خانم یک نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شود که با توجه به انجام غربالگری 30 تا 40 درصد احتمال تشخیص این نوع سرطان در کشورهای غربی افزایش می‌یابد این مسئله 3 تا 4 درصد مرگ و میر  ناشی از سرطان سینه را در این کشورها کاهش می‌دهد این موضوع در کشور ما نیز به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به تفاوت سرطان سینه در ایران و کشورهای دیگر افزود: سن شیوع سرطان سینه در ایران 5 تا 10 سال کمتر از کشورهای غربی است این مسئله به جوانی جامعه مسائل ژنتیکی و آلودگی‌های محیطی بر می‌گردد اکنون سن شیوع سرطان سینه در دهه های 4 و 5 زندگی فرد نیز دیده می‌شود.

این جراح سینه ادامه داد: سرطان سینه هر چه در مراحل پایین تر آن تشخیص داده شود، هزینه‌های درمانی آن کاهش می‌یابد و نیاز به انجام رادیوتراپی برای آنها نخواهد بود به خصوص هنگامی‌که رسوبات کلسیم در سینه فرد مشاهده می‌گردد فرد پس از انجام عمل جراحی یک فرد سالم خواهد بود و تغییرات اندازه توده سرطانی به 1 سانتی متر 5 سال زمان می‌برد.

گرانپایه با اشاره به شروع ماموگرافی اظهار داشت: افراد به منظور جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه، ماموگرافی را از 35 سالگی به بعد به خصوص بین 35 تا 40 سالگی انجام دهند در صورتی‌که سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری را ندارد، هر 2 سال یکبار آن را تکرار کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که در گروه پرخطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند از 35 سالگی انجام ماموگرافی را آغاز کنند و آن را به طور سالانه تکرار نمایند همچنین در صورتیکه خانم‌های بالای 60 سال در 10 ماموگرافی اولیه خود نشانه‌های سرطان سینه را مشاهده نکردند هر 3 سال یکبار ماموگرافی نمایند علاوه بر این روش، معاینه توسط خود فرد و پزشک می‌تواند به تشخیص سرطان سینه کمک کند.

این جراح سینه با اشاره به راههای پیشگیری از بروز سرطان سینه عنوان کرد: استفاده نکردن از غذاهای حاوی چربی اشباع و مصرف ویتامین E,C,D می تواند از بروز سرطان سینه در افراد جلوگیری نماید همچنین شیردهی مادران به طور کامل و به میران کافی می‌تواند در این مسئله تاثیر بگذارد.

گرانپایه بیان کرد: سابقه فامیلی تنها 10 درصد زمینه ابتلای فرد به سرطان سینه را فراهم می‌کند این مسئله در صورت وجود این بیماری در جنس مذکر خانواده، سن ابتلای پایین به آن و مشاهده سرطان سینه در هر 2 طرف فامیل، تا 80 درصد احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اردستانی
۲۳:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
سلام.ببخشید تو تهران هیچ داروخونه ای تقبل نمیکنه ک داروی هرسپتین رو واسمون بیارن.امکان خرید این دارو چگونه هست؟ممنون میشم کمک کنین
Iran (Islamic Republic of)
کاملیا
۲۰:۵۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
فقط دارو خانه های هلال احمر و سیزده آبان دارن
آخرین اخبار