امروز چهارشنبه 27 اسفند 1393 هجری شمسی برابر با 27 جمادی‌الاول 1436 هجری قمری و 18 مارس 2015 میلادی است.

بهترین بوکسورهای ایران معرفی شدندبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 70 سال پیش در چنین روزی سه تن از بوکسورهای کشور ما رأی فدراسیون بوکس ایران به عنوان بهترین بوکسورها انتخاب شدند. حسین طوسی، جمشید آبادی و اسکندر شورا سه بوکسوری بودند که انتخاب گردیدند. 

 67 سال پیش در چنین روزی مسابقه دوچرخه سواری قهرمانی کشور در قسمت یک کیلومتر شروع ممکن برگزار شد. شاه نظری با زمان 1 دقیقه و 18 ثانیه و 9 دهم ثانیه از تهران به مقام نخست رسید.
 
57 سال پیش در چنین روزی مسابقه‌های پهلوانی ایران در قسمت وزن آزاد در تهران برگزار شد. مرحوم غلامرضا تختی در دومین سال پیاپی مقام پهلوانی کشور را بدست آورد. غلامرضا تختی در مسابقه پایانی حسین نوری را شکست داد.
 
51 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو میدانی داخل سالن که در پاریس برگزار شد میشل جازی دونده معروف فرانسوی در دو 3000 هزار با زمان 7 دقیقه و 57 ثانیه مقام نخست را بدست آورد و با این زمان رکورد تازه‌ای برای این رشته ثبت کرد.
 
همچنین 51 سال پیش در چنین روزی مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی اتریش برگزار شد در این دور از مسابقات اسکوتیکولا اسکی باز معروف روسی با 4 مدال طلا شگفتی ساز شد.
 
41 سال پیش در چنین روزی مسابقات انتخابی تیم ملی شمشیر بازی ایران در سه سلاخ فلوره سابرو اپه برگزار شد در سلاح اپه ایرج دستگردی اول سرژیک دوم و  زرنگار سوم شد. در سلاح فلوره احمد اکبر اول ، اکبر پاشا پور دوم و حسین نیک نام سوم  شد. در سلاح سابر تنها اسماعیل پاشا پور انتخاب گردید.
 
44 سال پیش در چنین روزی مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی ایران برای شرکت در جام و سقف به پایان رسید . رحیم علی آبادی در 48 کیلوگرم، فیروز علیزاده در 52 کیلوگرم، مهدی آهنگران در 57 کیلوگرم، افروزی در 62 کیلوگرم، محمد ثانی در 68 کیلوگرم و مرتضی علی نقیان در 74 کیلوگرم به عنوان اعضای تیم ملی ایران معرفی شدند.
 
همچنین 41 سال پیش در چنین روزی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در بازی‌های آسیایی تهران برگزیده  شد. در وزن اول محمد نصیری، در وزن دوم ناصری در وزن سوم ملکی، در وزن چهارم دهنوی، در وزن پنجم اشرفی، در وزن ششم والی و در وزن هفتم هوشنگ، کارگر نژاد معرفی شد. در این دوره از مسابقات منوچهر برومند، رضا استکی مربیان تیم ملی وزنه برداری ایران بودند.
 
42 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال پرسپولیس تهران در دومین مسابقه خود در بحرین، تیم فوتبال تاج  بحرین را 2 بر صفر شکست داد. صفر ایران پاک و همایون بهزادی به ترتیب در دقایق 16 و 75 برای پرسپولیس گلزنی کردند. تیم پرسپولیس در مسابقه اول خود نیز 3 بر 2 از سد قطر را برده بود.
 
39 سال پیش در چنین روزی دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال در چهارمین دوره رقابت‌های جام تخت جمشید مقابل یکدیگر قرار گرفتند این مسابقه در حضور 30 هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار شد دو تیم با نتیجه 1-1 مساوی شدند. مسعود مژدهی در دقیقه 21 برای استقلال و محمود خوردبین در دقیقه 85 برای پرسپولیس گل زد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بوکسورها ، معرفی ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار