پیشکسوت کشتی می‌گوید برخلاف خیلی از قهرمانان عنوان‌دار که بعد از کسب نشان عوض می‌شوند حسن یزدانی بعد از ۹ نشان هنوز تغییر نکرده است.

بهروز یاری درباره شانس تیم ملی کشتی آزاد ایران برای کسب موفقیت در المپیک پاریس اظهار داشت: خدای علی دبیر به فریادش رسید، به باور من، تیم نه چندان امیدوار هر لحظه دارد امیدواری‌هایش بیشتر می‌شود. دو حریف اصلی یونس امامی که سیداکوف و تسابولوف بودند یکی به خاطر محرومیت و دیگری مصدومیت از دور خارج شدند و حالا این امکان برای یونس امامی مهیا شد که حداقل روی سکوی المپیک باش*حسن یزدانی مزد تغییر نکردنش را گرفت.

وی با اشاره به نبود دیوید تیلور در المپیک پاریس و شانس بالای حسن یزدانی برای رسیدن به دومین طلای المپیکش تصریح کرد: حسن یزدانی هم مزد تغییر نکردنش را گرفت، عدم تغییر شخصیتش بعد از مدال. سال‌ها قبل کشتی‌گیری با اماواگر قهرمان جهان شد، هفته بعدش گفته بود باید آشپز شخصی‌ام در اردو باشد! فلان قهرمان، همیشه خودش را در تیم ملی تافته جدابافته می‌دانست و می‌خواست همیشه بدون مسابقه انتخابی در تیم باشد. گاهی با یک مدال و گاهی چند مدال، قهرمانان تغییر می‌کردند و خرج‌شان از بقیه جدا می‌شد. آن سال‌ها شاگرد محوری یا مدال محوری در تیم ملی باب شده بود، سال‌های بعد هم اینطور بود و شکل دیگری از این جریان را می‌دیدیم ولی حسن هیچ وقت تغییر نکرد.

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند که یزدانی طلا بگیرد

یاری ادامه داد: وقتی در یک جمع می‌نشینی متوجه نمی‌شوی این ۹ مدال دارد و با بقیه فرق می‌کند. حالا یا سیاست ندارد و یا اینکه این کار را بلد نیست، به هرحال تغییر نکرد و مزد همین تغییر نکردنش را گرفت. ابر و باد و مه خورشید و فلک در کارند که حسن طلای المپیک را بگیرد. روحیه‌اش در مجارستان بهتر شد، اعتمادش به دستش خوب بود، حریف مستقیمی هم ندارد و از الان می‌توانیم او را در فینال ببینیم.

در یک دقیقه اول مبارزه یزدانی و بروکس همه چیز مشخص می‌شود

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان درباره مبارزه احتمالی یزدانی و جانشین تیلور در المپیک پاریس گفت: اگر بروکس از یزدانی بترسد، کارش تمام است. مسئله کشتی یزدانی و تیلور متفاوت از این مبارزه بود، حسن جلوی تیلور کم می‌آورد، اما اینجا در همان یک دقیقه اول مبارزه یزدانی و بروکس همه چیز مشخص می‌شود. امیدوارم حسن یزدانی مزد شایستگی‌هایش را بگیرد.

کار عموزاد در المپیک از همه سخت‌تر است؛ مدل کشتی‌اش را همه بلدند

یاری درباره سایر ملی‌پوشان اعزامی ایران به المپیک تاکید کرد: به باور من رحمان عموزاد نسبت به بقیه کارش از همه سخت‌تر است و بزرگ‌ترین رقیبش وزنش هست. در مسابقات آسیایی که چندان هم مشکل نبود با حریف مغولی سخت نتیجه را به سود خود کرد. هرچند خیلی فهمیده و جسور کشتی می‌گیرد و ترسی از کسی ندارد، اما همه حریفان رحمان را شناختند و این شاید جمله خوبی درموردش نباشد، اما مدل کشتی‌اش را بلدند.

۳-۴ مدال می‌گیریم که امیدوارم دو طلا باشد

وی افزود: به باور من آذرپیرا هم امکان کسب مدال المپیک را دارد. در عین ناامیدی ماه‌های قبل و برخلاف حرف‌هایی که دبیر می‌زند که سطح توقع مردم از کشتی را و بار روانی را از تیم کم کند ولی هر چه به مسابقه نزدیک‌تر می‌شویم امیدواری به تیم هم بیشتر می‌شود. به شخصه خود من فکر می‌کنم حداقل ۳-۴ مدال خواهیم گرفت که امیدوارم دو طلا باشد.

امکان طلای یزدانی را بیشتر از زارع می‌دانم؛ آکگول حریف سرسختی است

بهروز یاری درخصوص شانس مدال امیرحسین زارع نیز تاکید کرد: حقیقتا من احتمال طلای حسن یزدانی را بیشتر از امیرحسین زارع می‌دانم، هرچند که زارع بسیار فهمیده کشتی می‌گیرد، اما طا‌ها آکگول و گنو پتریاشویلی که سال‌های آخر دوره قهرمانی خود را پشت سر می‌گذارند و شاید آکگول بعد از المپیک قصد خداحافظی داشته باشد و اگر کشتی را به درگیری و تکنیک بکشانند حریف سرسختی خواهد بود. در جهانی دو سال قبل هم دیدیم در یک لحظه درگیری توانست نتیجه را به نفع خودش برگرداند. این موضوع امکان دارد اینجا هم اتفاق بیافتد.

همدلی نقطه قوت تیم محسن کاوه است؛ قبلا فضای المپیکی مسموم بود

این پیشکسوت کشتی همچنین با اشاره به فضای اردوی تیم ملی گفت: نقطه قوت تیم هم همدلی است که کاوه در بچه‌ها ایجاد کرده، درحالیکه در ادوار گذشته المپیک، ما چنین شرایطی را در تیم ندیدیم و حتی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم جو تیم ناآرام بود. در المپیک‌های ۱۹۹۶ آتلانتا و حتی ۲۰۱۲ لندن فضای اردوی ایران مسموم بوده و حب و بغض‌ها کشتی‌گیران را اذیت کرده و این اتفاق امیدوارم امسال رخ ندهد و تا اینجای کار که شرایط خوبی حاکم بوده است. در این فضای غم‌بار که مشکلات اقتصادی مردم را اذیت می‌کند، امیدوارم مدال‌های کشتی در پاریس مرهمی باشد بر دل علاقمندان کشتی؛ اگر هنوز فشار زندگی عشق به کشتی را بین مردم از بین نبرده باشد.

اسپانسر‌های یک بار مصرف و عدم ضمانت اجرایی برای تخطی کشتی‌گیران بلای لیگ شده است

یاری درخاتمه درخصوص رقابت‌های لیگ برتر پیش رو نیز تصریح کرد: دبیر با خورشید ساخت و ساز نمی‌تواند نقطه تاریک کشتی در بخش لیگ را از بین ببرد. باید دید لیگ اساسا به چه منظوری برگزار می‌شود و چرا اسپانسر‌های ما یک بار مصرف می‌شوند و در عین حال نیز هیچ ضمانت اجرایی برای تخطی کشتی‌گیران وجود ندارد و اینها بلای لیگ شده است. ما کشتی‌گیر حرفه‌ای نداریم. اینکه گفته شود ما لیگ برگزار می‌کنیم که کشتی‌گیران پول بگیرند، جمله درستی نیست، فلسفه لیگ هم صرفا این نیست، لیگ اهداف والاتری هم دارد. به هرشکل امیدوارم لیگ امسال در شرایط بهتری برگزار شده و کشتی به سرمنزل اصلی برگردد. قاطبه کشتی‌گیران امروز در رنج و غذاب به سر می‌برند و لیگ مرهمی برای نفرات درجه دو و سه است که به امید لیگ همچنان در کوران مسابقه قرار بگیرند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار