با توجه به وضعیت موجود حوزه سلامت باید گفت که فاصله بین درمان و پیشگیری در کشور بسیار زیاد است و متأسفانه اصول و ضرورت پیشگیری چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

حسین مهدوی‌نیا دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: بخش بهداشت و درمان کشور به برنامه‌‌ریزی‌های دقیقی نیاز دارد تا اینکه بتواند عدالت را به درستی برقرار کند.

وی گفت: از جمله نکاتی که باید در برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های بخش بهداشت و درمان مورد توجه قرار بگیرد، توجه به لزوم و اهمیت پیشگیری از بیماری‌های مختلف و مشکلات بهداشتی و درمانی است.

مهدوی‌نیا تأکید کرد: با توجه به وضعیت موجود در حوزه سلامت باید گفت که فاصله بین درمان و پیشگیری در کشور بسیار زیاد است و متأسفانه اصول و ضرورت پیشگیری چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه منابع مناسبی برای پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی تخصیص نمی‌یابد، یادآور شد: در حال حاضر بیماری‌های مزمن گسترش قابل ملاحظه‌ای یافته‌اند و بیماری‌های عفونی نیز در بسیاری از موارد همچنان شایع هستند و متأسفانه جای خالی پیشگیری همیشه در این گونه بیماری حس می‌شود.

مهدوی‌نیا خاطرنشان کرد: هزینه‌ای که برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن و عفونی صرف می‌شود، بسیار کمتر از هزینه‌ای است که صرف درمان این بیماری‌ها خواهد شد که این کاهش هزینه هم برای دولت و هم برای مردم است.



انتهای پیام/

برچسب ها: درمان ، پیشگیری ، بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار