اگر مصرف بی رویه و بیش از اندازه آنتی بیوتیک‌ها ادامه یابد، در آن صورت باید گفت که آینده تأثیرات این دارو برای پیشگیری و درمان عفونت‌ها چندان امیدوار کننده نخواهد بود.

محمود رضا شاه بهرامی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: کشف آنتی‌ بیوتیک‌ها  و ورود این داروها در حوزه پزشکی، انقلاب بزرگی بود که در نتیجه آن  میزان بروز، شیوع، ناتوانی و مرگ و میر بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ا کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه گسترش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها مشکلاتی به وجود آمد، تصریح کرد: درحال حاضر بسیاری از میکروب‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌های موجود مقاوم شده‌اند و در واقع داروها دیگر اثر قبل خود را ندارند.

شاه بهرامی تأکید کرد: اگر مصرف بی رویه و بیش از اندازه آنتی‌بیوتیک‌ها ادامه یابد، در آن صورت باید گفت که آینده تأثیرات این داروها برای پیشگیری  و درمان عفونت‌ها چندان امیدوار کننده نخواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر بعضی از میکروب‌ها آنقدر قوی شده‌اند که در مقابل بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌ها به شدت  مقاومت می‌کنند و در نتیجه عفونت تا مدت‌ها در بدن بیمار باقی می‌ماند.


شاه بهرامی خاطر نشان کرد: اگر چه اغلب بیماری‌های عفونی به ویژه بیماری‌های ویروسی‌ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها هم قابل درمان هستند، اما مشاهده می‌شود که اغلب افراد بیمار برای یک بیماری ساده نیز اقدام به مصرف آنتی‌بیوتیک می‌کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار