«نشان ماندگاری» وقف در موزه هنرهای معاصر فلسطین

نمایشگاه «نشان ماندگاری» عصر روز گذشته در موزه فلسطین افتتاح شد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، این نمایشگاه با همكاری موزه هنرهای معاصر فلسطین و اداره كل اوقاف و امور خیریه استان تهران عصر دوشنبه 18 اسفند ماه در موزه فلسطین با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران و هنرمندان افتتاح شد.

حجت الاسلام حسینی در افتتاح این نمایشگاه از هنر به عنوان وسیله ای برای زنده نگه داشتن سنت حسنه وقف یاد كرد و ادامه داد: تلفیق وقف و هنر موجب ماندگاری این فرهنگ حسنه می شود.

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: وقف هم اموال انسان ها را ماندگار می کند و هم خود انسان را ماندگار خواهد کرد و همچنین اگر چیزی به زبان هنر نوشته شود هم صاحب اثر و هم آن اثر ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به این كه باید تلاش كنیم این فرهنگ اصیل و غنی حفظ شود، ادامه داد: این نمایشگاه با هدف حفاظت از فرهنگ وقف برگزار شده است تا از هنر برای ترویج سنت حسنه وقف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: 332 نفر از هنرمندان و علاقمندان با نگارش  جمله "وقف توشه ماندگار " و ارسال آن به دبیرخانه در این مسابقه شركت كرده اند كه با نظر داوران نفرات برتر آن مشخص شد و امیدوارم این شروعی باشد برای دیگر برنامه های هنری که بتواند فرهنگ وقف را که همان فرهنگ ایثار و گذشت است در جامعه زنده نگه دارد.

حسینی با اشاره به برگزاری مسابقه نشان ماندگاری با موضوعات دیگر ادامه داد: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران در سال آینده قصد دارد جشنواره های بیشتری با موضوع تلفیق وقف و هنر برگزار كند.

در پایان این مراسم از حسین قلی پور، باقر جعفری، ابوالفضل حشمتی و غلامرضا حسین‌نیا به عنوان برگزیدگان مسابقه تجلیل شد.

«نشان ماندگاری» تا 26 اسفند ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپاست. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 به غیر از روزهای تعطیل به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر شماره 74 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.